ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش‌ها به شعارهای «دلواپسان» در سخنرانی روحانی

در مراسم سالگرد درگذشت خمینی، در حالی‌که حسن روحانی، سخنرانی می‌کرد گروهی از مخالفان مذاکرات هسته‌ای شعارهایی سر دادند و در مقابل طرفداران دولت نیز با شعارهایی به آن‌ها پاسخ گفتند.

در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، در حالی‌که حسن روحانی، رئیس‌جمهور، سخنرانی می‌کرد گروهی از مخالفان مذاکرات هسته‌ای شعارهایی سر دادند و در مقابل طرفداران دولت نیز با شعارهایی به آن‌ها پاسخ گفتند. این اقدام واکنش‌هایی در پی داشت.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نوشته است افرادی که شامگاه چهارشنبه ۱۳ خردادماه از ساعت‌ها قبل در مقابل تريبون حضور يافته بودند در آغاز سخنرانی روحانی اقدام به سردادن شعارهای "ما اهل کوفه نيستيم علی تنها بماند"، "اين همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "خونی که در رگ ماست؛ هديه به رهبر ماست"، کردند که در مقابل گروه طرفداران دولت شعارهایی در پشتیبانی از روحانی سر دادند.

بنا به این گزارش این افراد که از آنان به عنوان «دلواپس» ياد می‌شود، پلاکاردهايی نيز عليه سياست‌های دولت و تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دست داشتند.

اين گروه چندین بار در حين سخنرانی حسن روحانی ايجاد اخلال کردند که در مقابل طرفداران دولت عليه آن‌ها شعار «مرگ بر منافق» سردادند.

برخی از طرفداران دولت نيز پلاکاردهايی با مضمون «دلواپس آگاه باش روحانی تنها نيست» در دست داشتند.

به‌رغم این شعارها حسن روحانی به سخنرانی خود ادامه داد و آن را به پایان رساند.

روحانی در سخنرانی خود در مراسم شب بيست‌وششمين سالگرد درگذشت خمینی از اتکا به «وحدت و انسجام» در داخل کشور صحبت کرد و گفت: «اگرچه ما در کشور، جناح‌ها و حزب‌های مختلف داريم اما برای وحدت جهان اسلام و منافع ملی صدايمان واحد است.»

در واکنش به اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور ایران، محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت «شعارهای اين روزها... فقط و فقط بايد شعارهای وحدت‌بخش باشد و از هرگونه شعار تفرقه‌انگيز جداً پرهيز شود.»

او گفت مراسم بزرگداشت خمینی «بايد مظهر وحدت و يکپارچگی باشد و جای اعلام مواضع جناحی و حزبی نيست.»

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: «اهانت و شعارهای تضعيف‌کننده عليه هر جناح و شخصيت در چنين مراسمی، خواست دشمن است و فقط آمريکا و آل‌سعود از آن سود می‌برند.»

آیت‌الله محسن غرويان، از حوزه علمیه قم حاشيه‌سازان سخنرانی رئيس‌جمهور ایران را «جمع اندک اما سازمان‌يافته» نامید.

او گفت: «برخی با يونيفرم خاص حاشيه‌سازان را هدايت می‌کردند که صورت خوبی نداشت و بسياری از اين قضيه گلايه‌مند بودند.»

به‌گفته غرویان «فعاليت اين افراد از قبل هم قابل پيش‌بينی بود؛ چرا که اخيراً روش اين دلواپسان، اين شده که در اين‌گونه جلسات يک نمايشی می‌دهند.»

محسن غرویان همچنین این گفته را که عده‌ای به خاطر حضور محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران «شلوغ کردند» رد کرد و گفت خاتمی در این مراسم حضور نداشت.

کمال‌الدين پيرمؤذن، نماینده مجلس ایران نیز در نامه‌ای به رئيس قوه قضائيه از او خواسته است تا به «قصه تکراری تشنج‌آفرينی» در مراسم مختلف، به‌ویژه سخنرانی‌های سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی واکنش نشان دهد و «به اين وضع ناهنجار» پايان دهد.

در ماه‌های اخیر اختلافات درون حکومت ایران بر سر مذاکرات هسته‌ای شدت گرفته است. پس از مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس در نیمه نخست فروردین‌ماه سال جاری این اختلافات بیشتر شد و بارها مخالفان آن با برگزاری گردهمایی و سخنرانی توافق‌های کلی بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمریکا، بریتانیا، روسیه، فرانسه، چین و آلمان را عقب‌نشینی جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

مراسم اصلی سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی روز پنج‌شنبه ۱۴ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    اینها  دنباله همان بازیهای احمدی نژادی است...... همه مرید و مطیع  آقا هستند...