ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست مشترک اسرائیل و عربستان درباره «تهدیدهای ایران»

چند هفته مانده به پایان مهلت تعیین‌شده برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، نشست مشترکی با حضور مقام‌های بلندپایه اسرائیل و عربستان سعودی در این‌باره برگزار خواهد شد.

چند هفته مانده به پایان مهلت تعیین‌شده برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، نشست مشترکی با حضور مقام‌های بلندپایه اسرائیل و عربستان سعودی در این‌باره برگزار خواهد شد.

به‌گزارش شبکه خبری «آی۲۴نیوز» اسرائیل، این نشست قرار است روز پنج‌شنبه ۴ ژوئن / ۱۴ خردادماه در واشنگتن برگزار شود.

در این دیدار ریاست هیأت نمایندگی اسرائیل را دور گُلد، مدیرکل آینده وزارت امور خارجه اسرائیل و سفیر پیشین این کشور در سازمان ملل بر عهده دارد و انور اشکی، مشاور ملک فصیل، پادشاه قبلی عربستان و رئیس مرکز مطالعات خاورنزدیک در جده، مسئول هیأت سعودی خواهد بود.

این دیدار که «مهم» ارزیابی شده در حالی برگزار می‌شود که روز پنج‌شنبه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در وین آغاز شد و عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: «پیشرفت‌های زیادی در خصوص متن نهایی به دست آمده است اما همچنان کار سخت و دشواری در پیش رو داریم.»

فروردین‌ماه سال جاری دور گلد بحث ایران را مهم‌ترین موضوع مورد اختلاف واشنگتن و اسرائیل دانسته و گفته بود: «موضوع فلسطین پایه و اساس رابطه بحرانی با واشنگتن نیست. آن‌ها در حال مذاکره برای توافق با ایران هستند. آمریکایی‌ها می‌دانند که اسرائیل درباره مفاد توافقنامه ملاحظات بسیاری را در نظر می‌گیرد.»

اسرائیل و عربستان سعودی موضع مشترکی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران دارند. آن‌ها معتقدند توافقی که ایران را محدود نسازد خطری برای منطقه خاورمیانه خواهد بود.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه و آلمان تا تاریخ ۳۰ ژوئن / ۹ مهلت دارند که به توافق نهایی هسته‌ای دست یابند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هرمز

    عربستان کشوریست عربی و سنی و فلسطینیان هم قومی عرب و سنی مذهب هستند وقتی اخوندای حاکم بر ایران به خاطر فلسطینیان نمک نشناس با اسرائیل دشمن میشوند طبعا باید عربستان در طرف ایران قرار بگیرد نه در طرف اسرائیل ولی در حال حاضر قضیه برعکسه و عربستان و اسرائیل در یک طرف و ایران در یک طرف دیگر قرار گرفته این اتفاق و اتفاقهای مشابه قبلی بی شعوری سیاسی اخوند را نشان می دهد که منافع ملی ایران را فدای فلسطینی می کند که ایران چه از لحاظ مذهبی (فلسطینیان ایرانیان را رافضی می دانند و فقط پول ایران را می خواهند) و چه از لحاظ قومیتی هیچ وجه اشتراکی با فلسطینیان ندارند البته از اخوندی که جایش در مسجد هست و از خوش شانسی و علل دیگر به حکومت ایران رسیده بیشتر از این انتظاری نیست