ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران نفر در مونیخ علیه نشست جی‌۷ تظاهرات کردند

حدود ۳۰ هزار نفر روز پنج‌شنبه ۴ ژوئن / ۱۴ خردادماه در شهر مونیخ علیه نشست سران کشورهای جی‌۷ دست به تظاهرات زدند.

حدود ۳۵ هزار نفر روز پنج‌شنبه ۴ ژوئن / ۱۴ خردادماه در شهر مونیخ علیه نشست سران کشورهای جی‌۷ دست به تظاهرات زدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نشست سران کشورهای صنعتی جی‌۷ قرار است یکشنبه و دوشنبه در نزدیکی مونیخ برگزار شود.

این تظاهرات که از جمله با فراخوان حزب سبزهای آلمان برگزار می‌شد حدود ساعت ۱۵ به‌وقت محلی از مرکز مونیخ به شکل مسالمت‌آمیز آغاز شد.

روز پنج‌شنبه یک روز تعطیلی در بخش‌های کاتولیک آلمان بود و هوای آفتابی باعث شده بود تا شرکت‌کنندگان کارناوالی تابستانی به‌راه اندازند.

پلیس آلمان گفت حدود ۲۳ هزار نفر در تظاهرات شرکت داشتند اما سازمان‌دهندگان تظاهرات تعداد شرکت‌کنندگان را ۳۷ هزار نفر اعلام کردند. رسانه‌های آلمان صبح پنج‌شنبه حضور ۱۵هزار نفر را در این تظاهرات پیش‌بینی می‌کردند.

آن‌ها در پشت پلاکارد بزرگی با شعار «توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا را متوقف کنید؛ وضعیت آب و هوا را نجات دهید؛ نبرد با فقر» حرکت می‌کردند.

شرکت‌کنندگان تلاش می‌کردند تا صدای خود را پیش از آغاز نشست سران کشورهای صنعتی گروه ۷ در قلعه «الماو» واقع در حدود ۱۰۰ کیلومتری مونیخ به گوش مردم برسانند.

از سوی دیگر به‌گفته سخنگوی گروه «جی‌۷ را متوقف کنید»، در «گارمیش ـ پارتنکیرشن»، نزدیک‌ترین شهرک به قلعه «الماو» ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر چادرهای خود را در زمینی که یک کشاورز فعال آن را در اختیار معترضان قرار داده بود بنا کردند. این زمین گنجایش یک‌هزار نفر را دارد.

گروه «جی‌۷ را متوقف کنید» متشکل از طيف‌ متنوعی از منتقدان و مخالفان جهانی‌شدن است. از نظر آن‌ها اين اجلاس محلی است برای ساماندهی نئوليبرالی روندهای جهانی شدن (گلوبالیزاسیون) و افزودن بر بی‌عدالتی‌ها و شکاف‌های موجود در جهان. گروه‌هایی چون «اَتَک»، نهاد غیردولتی مخالف با جهانی شدن؛ سندیکاها و سازمان‌های صلح‌دوست و طرفدار محیط زیست در این گروه هستند.

یک دادگاه به‌رغم مخالفت مقامات محلی سرانجام در روز سه‌شنبه اجازه نصب چادرها و راه‌اندازی این اردوگاه را به معترضان داد.

کشورهای جی۷، شامل آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، ایتالیا و کانادا، ۶۵درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. پیش از این روسیه نیز در سال ۱۹۹۸ به عضويت رسمی این گروه در آمده بود اما پس از بحران اوکراين از اين گروه کنار گذاشته شد. به اين ترتيب جی۸ به جی۷ تغيير نام داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.