ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوپک سقف تولید نفت خود را تغییر نداد

سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) پس از برگزاری نشست خود در وین اعلام کرد که سقف تولید نفت خود را تغییر نمی‌دهد.

سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) پس از برگزاری نشست خود در وین اعلام کرد که سقف تولید نفت خود را تغییر نمی‌دهد.

به‌گزارش رویترز، در نشست ۱۶۷ اوپک تصمیم گرفته شد که سقف توليد روزانه ۳۰ ميليون بشکه اين سازمان برای يک دوره شش ماهه ديگر تمديد شود. گنجایش هر بشکه نفت ۱۵۹ لیتر است.

علی نعيمی، وزير نفت عربستان پس از پایان اجلاس اوپک گفت از این تصمیم خشنود است. او گفت چهارم دسامبر اجلاس بعدی اوپک برگزار خواهد شد.

پیش از این رهبران اوپک چشم‌انداز آینده تولید نفت را مثبت ارزیابی کرده بودند.

سال گذشته، عرضه بیش از حد نفت و همزمان تقاضای کم آن در بازارهای جهانی، قیمت نفت را به شدت کاهش داد به‌طوری که تا ۴۵ دلار برای هر بشکه نفت سقوط کرد. در این بین کمی وضع بهتر شد و قیمت هر بشکه نفت تا ۶۲ دلار رسید.

با حفظ قیمت جدید نفت، اوپک می‌خواهد نفت شیل، رقیب خود در ایالات متحده و کانادا را در بازار جهانی تحت فشار قرار دهد.

در آخرین نشست اوپک در پایان ماه نوامبر، ونزوئلا و کشورهای دیگر تلاش کردند تا عربستان را متقاعد سازند تولید نفت خود را کاهش دهد اما موفق به این کار نشدند. کشورهای فقیرتر اوپک که به دلیل این تغییرات با بودجه دولتی کمی مواجه شده‌اند این اقدام عربستان و کشورهای ثروتمند خلیج فارس را مورد انتقاد قرار دادند.

یکی از کشورهایی که بیشترین ضررها را متحمل شد روسیه بود که عضو اوپک نیست. روسیه حدود ۴۰ درصد درآمد دولتی‌اش از صادرات نفت تأمین می‌شود.

ایران نیز به دلیل وابستگی شدید اقتصادش به نفت و تحریم‌های جهانی علیه این کشور آسیب‌های زیادی از کاهش قیمت نفت دید.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز چهارشنبه، ١٣ خردادماه گفت ایران به اوپک نامه‌ای نوشته و در آن اعلام کرده که پس از برداشته شدن تحریم‌های جهانی، جمهوری اسلامی در فاصله خیلی کوتاهی تولید نفت خود را به مقدار پیش از تحریم‌ها خواهد رساند.

وی با بیان این‌که «از اوپک خواسته‌ایم این مسأله را در تصمیماتش لحاظ کند»، گفت: «اگر اعضای اوپک می‌خواهند قیمت‌ها در همین حدود بماند انتظار داریم جا برای ورود نفت ایران باز کنند.»

وزیر نفت تأکید کرد که ایران برای افزایش تولید نفت منتظر تصمیم هیچ‌کس نخواهد شد.

امروز، جمعه ۵ ژوئن / ۱۵ خردادماه بهای هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی ۶۲,۴۸ دلار بود که ۰,۶ افزایش داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز ۱,۱ درصد افزایش داشت و به ۵۸,۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.