ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طارق عزیز، وزیر خارجه صدام حسین، درگذشت

طارق عزیز، وزیر امور خارجه عراق در دوران حکومت صدام حسین در سن ۷۹ سالگی در زندان درگذشت.

طارق عزیز، وزیر امور خارجه عراق در دوران حکومت صدام حسین در سن ۷۹ سالگی در زندان درگذشت.

طارق عزیز از سال‌های دهه ۱۹۵۰ با صدام حسین در رهبری حزب بعث عراق همراه بود.

به‌گزارش رویترز، مقام‌های عراقی روز جمعه ۵ ژوئن / ۱۵ خردادماه ضمن اعلام این خبر گفتند طارق عزیز در زندان ناصریه سکته قلبی کرد و سپس به بیمارستانی در مرکز ناصریه منتقل شد اما بعد از ظهر جمعه فوت کرد.

طارق عزیز تنها مسیحی کلدانی کاتولیک در کابینه صدام حسین بود. او پس از اشغال عراق توسط آمریکا برای سرنگونی حکومت صدام حسین، در آوریل سال ۲۰۰۳ خود را به نیروهای آمریکایی تسلیم کرد. هفت سال بعد او به اعدام محکوم شد.

او نقش مهمی در دیپلماسی عراق پس از جنگ نخست خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ (۱۳۶۹) ایفا کرد. در این جنگ عراق کویت را اشغال کرد و آمریکا با ائتلافی از کشورهای دیگر به کویت و سپس به عراق حمله کرد و ارتش عراق را از کویت بیرون راند.

طارق عزیز سال ۱۹۳۶ در روستای تل کیف، در نزدیکی موصل، شمال عراق متولد شد. او از سال‌های دهه ۱۹۵۰ با صدام حسین در رهبری حزب بعث عراق همراه بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.