ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورشیان یمن چهار سرباز سعودی را کشتند

شیعیان حوثی یمن و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین این کشور، در مرز عربستان سعودی دست به چندین حمله نظامی زدند که طی آن چهار سرباز سعودی کشته شدند.

شیعیان حوثی یمن و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین این کشور، در مرز عربستان سعودی دست به چندین حمله نظامی زدند که طی آن چهار سرباز سعودی کشته شدند.

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن - عکس آرشیوی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف منطقه‌ای به‌رهبری عربستان اعلام کرد که این حملات روز جمعه ۵ ژوئن / ۱۵ خرداد صورت گرفت و ده‌ها نفر از یمنی‌ها نیز کشته شدند.

این ائتلاف همچنین گفته است حملات روز جمعه از سوی یک واحد گارد ریاست جمهوری علی عبدالله صالح برنامه‌ریزی و اجرا شده بود و شبه‌نظامیان حوثی نیز از آن حمایت می‌کردند.

عربستان سعودی روز شنبه ۶ ژوئن / ۱۶ خرداد اعلام کرد که یک موشک اسکاد را که توسط شیعیان حوثی و هم‌پیمانانش به خاک عربستان شلیک شده بود منهدم کرده است. این موشک سحرگاه شنبه به سمت شهر خميس مشيط، واقع در جنوب عربستان شلیک و توسط موشک پاتریوت رهیابی شد. این منطقه محل استقرار پایگاه اصلی هوایی در جنوب عربستان سعودی است.

این درگیری‌های نظامی در حالی رخ داده است که برگزاری مذاکرات صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل اعلام شد. به‌گفته دیپلمات‌ها در نیویورک، گفت‌وگوها در روز یکشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد در ژنو آغاز خواهد شد. هدف از این مذاکرات برقراری آتش‌بس، بازگشت شورشیان یمن از مناطقی که به اشغال خود در آورده‌اند و افزایش کمک‌های بشردوستانه است.

شیعیان حوثی و دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور کنونی یمن در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.دولت یمن گفته است نه شرطی برای شرکت در این مذاکرات خواهد گذاشت و نه شرطی را خواهد پذیرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.