ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم شش ماه حبس تعزیزی احمد توکلی دو سال تعلیق شد

بر اساس حکم دادگاه مطبوعات، احمد توکلی، مدیر مسئول وب‌سایت «الف» به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد اما به‌دلیل آن‌چه «حسن سابقه» او نامیده شد، اجرای حکم دو سال به حالت تعليق درآمد.

بر اساس حکم دادگاه مطبوعات، احمد توکلی، مدیر مسئول وب‌سایت «الف» به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد اما به‌دلیل آن‌چه «حسن سابقه» او نامیده شد، اجرای حکم دو سال به حالت تعليق درآمد.

احمد توکلی، نماینده کنونی مجلس ایران

به‌گزارش وب‌سایت «الف» احمد توکلی و وکیل‌اش امروز، شنبه ۱۶ خردادماه حکم را دریافت کردند اما ابلاغ رسمی آن به روز یکشنبه (فردا) موکول شد.

بر اساس این حکم احمد توکلی از اتهام‌های فعاليت تبليغی عليه نظام، نشر مطالب خلاف واقع به منظور تشويش اذهان و توهين به نمايندگان مجلس تبرئه شد اما به اتهام‌های انتشار کامنت‌ها و نظرات مردم که توهين به رئيس‌جمهور وقت محمود احمدی‌نژاد، رئيس قوه قضائيه صادق لاريجانی و قضات دادگستری تلقی شد، مجرم شناخته شد.

بنا به این گزارش، رأی دادگاه باعث ايجاد سوء سابقه برای احمد توکلی نمی‌شود، چرا که این حکم آثار محروميت اجتماعی ندارد.

بر پایه قانون آئين دادرسی کيفری، حبس تعزيری بالاتر از سه سال موجب سوء سابقه می‌شود.

احمد توکلی گفته است این رأی را عادلانه نمی‌داند و به آن اعتراض خواهد کرد.

پیش از این شاکیان شناخته‌شده این پرونده همچون حمید بقایی و رحیم مشایی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد از شکایت خود انصراف داده بودند. آن‌ها گفته بودند با توجه به پرونده‌های بسیاری که در انتظار رسیدگی دارند، امیدی به نتیجه این دادگاه ندارند.

علی‌اکبر جوانفکر از مسئولان دولت محمود احمدی‌نژاد نیز از شکایت خود صرف‌‌نظر کرد اما عبدالصمد خرم‌آبادی رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور، سعید مرتضوی دادستان پیشین دادگاه انقلاب، رضا صالحی‌امیری، از مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام و دادستان تهران همچنان از شاکیان پرونده ماندند.

احمد توکلی، نماینده کنونی مجلس ایران، سخنگوی دولت محمدعلی رجایی و وزیر کار مستعفی کابینه اول میرحسین موسوی، نخست‌وزیر پیشین ایران بود. او بنیان‌گذار روزنامه رسالت است و در کارنامه خود ریاست کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی بهشهر را نیز دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    این بابا هم آدم فاسدی است که تو این دستگاه ژست آدم های پاک و سالم و مبارز علیه فساد سیستماتیک را به خودش گرفته و برخی از هموطنان نیز برایش دست می زنند و بهش امید دارند در حالیکه که هنوز مشخص نیست چطوری بدون دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد دکتر شده، در مورد هزینه هایی که در دوره تحصیل در خارج کشور می گرفته حرف و حدیث فراوان هست و هیچ وقت توضیحی در مورد زمینی که از یکی از بنیادها به ثمن بخس و برای امر دیگری در شهرک غرب گرفته و مدرسه غیر انتفاعی زده توضیحی نداده.

  • nader

    نا بر اطلاع منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز شنبه ۱۶ خرداد، بیش از بیست محکوم به اعدام با جرائم مواد مخدر، جهت انتقال به انفرادی فرا خوانده شدند که امتناع برخی از محکومین، موجب دخالت گارد امنیتی زندان و انتقال اجباری و توام با خشونت این زندانی ها شد. خانواده های زندانیان گفت: “امروز وقتی اسم ها برای انتقال خوانده شد، چون همه حکم اعدام قطعی داشتند و می دانستند برای انفرادی و اعدام است، از رفتن خودداری کردند و گارد زندان به شکل وحشیانه ای زندانی ها را از تختشان به زور بیرون کشیدند و بردند و به بعضی ها با دوستانشان هم نتوانستند خداحافظی کنند.”!!