ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ایران پليس ويژه کودکان و نوجوانان تشکیل می‌شود

نیروی انتظامی ایران اعلام کرد که بر اساس قانون آيين دادرسی کيفری جديد پليس ويژه جرایم کودکان و نوجوانان تشکیل خواهد شد.

نیروی انتظامی ایران اعلام کرد که بر اساس قانون آيين دادرسی کيفری جديد پليس ويژه جرایم کودکان و نوجوانان تشکیل خواهد شد.

سرگرد جمشيد راد، رئيس اداره حقوقی پليس آگاهی نيروی انتظامی روز یکشنبه ۱۷ خردادماه به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «تشکيل پليس ويژه کودکان و نوجوانان که از نوآوری‌های قانون آيين دادرسی کيفری جديد است، در تيرماه اجرا می‌شود.»

جمشيد راد گفت تشکیل این پلیس ویژه بر اساس ماده ۳۱ قانون آيين دادرسی کيفری جديد انجام می‌شود.

در ماده ۳۱ قانون آيين دادرسی کيفری جديد آمده است: «به‌منظور حسن اجرای وظايف ضابطان در مورد اطفال و نوجوانان، پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود. وظایف و حدود اختیارات آن به‌موجب لایحه‌ای است که توسط قوه قضائیه تهیه می‌شود.»

رئيس اداره حقوقی پليس آگاهی نيروی انتظامی افزود اين امر مستلزم آن است که بازوی اجرايی اين مراجع نيز آموزش‌های لازم را ديده باشند. به‌همین منظور از کسانی که در رشته‌های حقوق، روان‌شناسی و علوم اجتماعی تحصيل کرده‌اند نیز استفاده خواهد شد.

به‌گفته جمشيد راد پيش‌نويس مقدماتی لايحه پليس ويژه کودکان و نوجوانان در حال تهيه و تنظيم است و پس از اجرا شدن قانون آيين دادرسی کيفری، پليس با کمک قوه قضائيه به جرايم کودکان و نوجوانان رسيدگی می‌کند.

طبق قانون مجازات اسلامی در ایران، سن مجازات کیفری کودکان برای پسران ۱۵ سال تمام قمری و برای دختران ۹ سال تمام قمری عنوان شده است. این بدان مفهوم است که پسری که ۱۵ سال قمری داشته باشد یعنی حدود ۱۴ سال به تاریخ شمسی، در صورت ارتکاب جرم درست مانند یک فرد بزرگسال مجازات خواهد شد، همینطور یک دختر ۹ ساله.

ایران سال‌هاست که به دلیل اعدام نوجوانان مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر در جهان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.