ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون امور زنان رئیس‌جمهور: خشونت عليه زنان در ايران نگران‌کننده است

شهيندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهوری می‌گويد خشونت عليه زنان در ايران وضعيت «فوق‌العاده نگران‌کننده‌ای» دارد.

شهيندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهوری می‌گويد خشونت عليه زنان در ايران وضعيت «فوق‌العاده نگران‌کننده‌ای» دارد.

مولاوردی در گفت‌وگو با روزنامه شهروند افزوده که خشونت عليه زنان ايرانی «جدی» است.

به گفته اين مقام دولتی، آمارهای نيروی انتظامی و پزشکی قانونی نشان می‌دهد که خشونت نه‌تنها عليه زنان بلکه خشونت در ايران رو به افزايش است.

مولاوردی همچنين گفته که در ايران ۱۲ ميليون نفر دارای «اختلال روانی» هستند و در هر ساعت هزار نفر «استعداد خودکشی» دارند.

در آخرین آماری که سازمان پزشکی قانونی ایران درباره‌ میزان خودکشی منتشر کرده، در ۹ ماه نخست سال ۹۲ روزانه بیش از ۱۱ نفر به زندگی خود پایان داده‌اند. یعنی ۳۱۲۵ نفر تنها در ۹ ماه که از این آمار ۹۸۲ نفر زن بوده و ۲۱۴۳ نفر مرد بوده‌اند.

معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهوری اين آمار را «نگران‌کننده» دانسته و افزوده: «خيلی‌ها هنوز نمی‌خواهند بپذيرند که در جامعه ما خشونت وجود دارد و اين پاک کردن صورت مسأله است.»

مولاوردی «آموزش زيربنايی در دوران کودکی و مدرسه، گنجاندن موضوعاتی مانند تساهل و مدارا در متون درسی و تصويب مجازات‌های جديد در خصوص خشونت عليه زنان» را از جمله راهکارهای کاهش خشونت در ايران اعلام کرده است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نيز سال گذشته گفته بود که جامعه ايران به سوی خشونت پيش می‌رود و بايد برای آن چاره‌ای انديشيد.

به گفته او، افزايش خشونت در ايران «مشکل فرهنگی و روانی» است.

وزير بهداشت نخستين راه کاهش خشونت را «آموزش حرف زدن با هم» دانست و ادامه داد: «بايد برای تعاملات شفاهی تمرين کنيم؛ از خانه تا مدرسه و جامعه، رسانه‌ها در اين‌زمينه مسئوليت سنگينی دارند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    زن ضعیفه نیست انسان آزاد و مستقل است، در هر کجای دنیا اندازه آزادی و استقلال زن و نقش او در تعیین سرنوشت خویش و وطنش اندازه آزادی و استقلال را در آن جامعه تعریف میکند. بنابرین باید در ذهنیت و عینیت برای خیر خود و وطن به حقوق زنان احترام بگزاریم و در کنار آنها حقوق خود به عنوان انسان از هر جنسیت ، قومیت ، مرام و دین را بشناسیم و برای احیای آن تلاش کنیم تا انسان شویم و لایق آن حقوق که ذاتی انسان است. شاد باشید. حمید