ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: سخنان توکلی پس از محکومیت‌اش، قابل تعقيب است

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت سخنانی که احمد توکلی، مدیر مسئول وب‌سایت «الف» پس از محکومیت‌اش به شش ماه حبس تعزیری بیان کرده قابل تعقیب است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت سخنانی که احمد توکلی، مدیر مسئول وب‌سایت «الف» پس از محکومیت‌اش به شش ماه حبس تعزیری بیان کرده قابل تعقیب است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران و احمد توکلی، مدیر مسئول وب‌سایت «الف»

احمد توکلی گفته بود دلیل محکومیت‌اش انتشار نظرات مردم در کامنت‌های زیر مطالب سایت «الف» بوده است اما دادستان تهران می‌گوید در این کامنت‌ها به مقامات قضائی توهین شده و کامنت‌ها نیز شامل قانون مطبوعات می‌شوند.

جعفری دولت‌آبادی گفت: «طبق تبصره‌ هفت ماده‌ ۹ قانون مطبوعات مدير مسئول پايگاه خبری مسئوليت مقالات و مطالبی که در آن پايگاه منتشر می‌شود عهده‌دار است. ضمن اين که درج کامنت‌هايی واجد مفاد توهين‌آميز، رکن مادی جرم توهين از سوی نشردهنده‌ اين مطالب را تشکيل می‌دهد.»

بر اساس حکم دادگاه مطبوعات، احمد توکلی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد اما به‌دلیل آن‌چه «حسن سابقه» او نامیده شد، اجرای حکم دو سال به حالت تعلیق درآمد. این حکم روز شنبه ۱۶ خردادماه به توکلی و وکیلش ابلاغ شد.

بر اساس این حکم احمد توکلی از اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف واقع به منظور تشویش اذهان و توهین به نمایندگان مجلس تبرئه شد اما به اتهام‌های انتشار کامنت‌ها و نظرات مردم که توهین به رئیس‌جمهور وقت محمود احمدی‌نژاد، رئیس قوه قضائیه صادق لاریجانی و قضات دادگستری تلقی شد، مجرم شناخته شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی به کامنت‌های منتشرشده در سايت «الف» که به‌گفته او جنبه‌ «توهين و افترا به مقامات قضايی و مسئولان کشوری» دارد اشاره کرد و چند نمونه از آن‌ها را خواند. از جمله این کامنت‌ها:  «در تمام دنيا پليس و قوه قضائيه هميشه مورد نقد آزادانه مردم قرار می‌گيرند اين‌جا انتقاد از اين دو نيرو شما را روانه زندان خواهد کرد»، «نهادهای نظارتی خودشان آلوده شده‌اند ... می‌دونی چرا قوه قضائيه توانايی برخورد با غول‌های فساد را نداره چون غول‌ها قوی هستند مدارکی دارند که اگه رو بشه برای خيلی‌ها بد می‌شه ... از سيستمی که دست آفتابه دزد را قطع می‌کنه و توانايی برخورد با غول‌های فساد را ندارد بايد بر حذر بود ... خيالتان جمع باشد اين قوه (قضائيه) هيچ وقت درست نخواهد شد... آيا با اين قوه قضائيه می‌شود جلوی فساد را گرفت جايی که خودش درگير فساد است، چگونه می‌خواهد جلوی فساد را بگيرد».

دادستان تهران گفت در بخشی از مطالب درج شده در سايت «الف»، با کنايه به لزوم وارد کردن قاضی از چين و ذکر اين مطلب که «ما که همه آت و آشغال از چين وارد می‌کنيم، چهار تا قاضی مرد هم وارد کنيم»، به همه قضات «توهين» شده است.

در پی این سخنان احمد توکلی به خبرگزاری تسنيم گفت که پاسخ دادستان تهران را به زمان پايان رسيدگی به پرونده‌اش موکول می‌کند اما همين‌قدر می‌گويد که اظهارات جعفری دولت‌آبادی ناشی از عدم آشنايی او با کارکرد رسانه‌های جديد است.

توکلی گفت: «تحولات شگرفی که رسانه‌های ديجيتال پيدا کرده‌اند به هر فرد اين امکان را داده است که خود به يک رسانه تبديل شود و همه را وادار می‌کند که قضاوت خويش را در اين حوزه تصحيح کنند.»

او افزود در آینده نشان خواهد داد که چرا سخنان دادستان تهران با قانون «ناسازگار» است.

احمد توکلی، نماینده کنونی مجلس ایران، سخنگوی دولت محمدعلی رجایی و وزیر کار مستعفی کابینه اول میرحسین موسوی، نخست‌وزیر پیشین ایران بود. او بنیان‌گذار روزنامه رسالت است و در کارنامه خود ریاست کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی بهشهر را نیز دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.