ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: بازداشت یک نفر به اتهام بمب‌گذاری در میتینگ انتخاباتی

دادستانی ترکیه می‌گوید یک مرد به اتهام انفجار در میتینگ انتخاباتی حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر دیاربکر ترکیه، دستگیر شده است. دیاربکر همچنین صحنه درگیری‌های خونبار میان کردها بود.

پنج روز پس از انفجارهای خونبار در میتینگ انتخاباتی حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر دیاربکر ترکیه یک نفر مظنون در این رابطه دستگیر شد.

دیاربکر ـ انفجار روز جمعه در میتینگ انتخاباتی حزب دمکراتیک خلق‌ها - سه نفر کشته و دست‌کم ۲۲۰ نفر زخمی.

خبرگزاری «دوغان خبر» ترکیه روز چهارشنبه ۱۰ ژوئن / ۲۰ خرداد با استناد به دفتر دادستانی ترکیه اعلام کرد مرد مظنون، به «قتل عمد» و «عضویت در یک سازمان تروریستی» متهم شده است.

این فرد روز یکشنبه ۷ ژوئن / ۱۷ خرداد، روز برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه دستگیر شده اما جزئیات درباره انگیزه او در اقدام تروریستی اعلام نشده است.

روز جمعه ۵ ژوئن / ۱۵ خردادماه، تجمع انتخاباتی حزب کردی دمکراتیک خلق‌ها در شرق ترکیه به خون کشیده شد. منابع پزشکی و پلیس ترکیه گفته‌اند سه نفر در این انفجارها کشته و دست‌کم ۲۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

ابتدا اعلام شد که احتمالاً یک ترانسفورماتور برق منفجر شده اما فردای روز حادثه مقام‌های دولتی ترکیه گفتند دو انفجار با بمب‌های دست‌ساز و با استفاده از ماده منفجره تی‌ان‌تی صورت گرفته است.

در انتخابات روز یکشنبه حزب حاکم و اسلامگرای عدالت و توسعه به اکثریت مطلق دست نیافت و حزب دمکراتیک خلق‌ها از حد نصاب ۱۰درصد عبور کرد و با ۱۳,۱درصد آرا، ۸۰ نماینده به مجلس فرستاد.

روز چهارشنبه صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دمکراتیک خلق‌ها به‌شدت دولت را به‌دلیل «بی‌عملی» در برابر خشونت در جنوب شرق ترکیه، منطقه کردنشین، مورد انتقاد قرار داد.

تشییع جنازه قربانیان درگیری‌ها در دیاربکر

درگیری بین کردها در دیاربکر

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که روز سه‌شنبه در دیاربکر سه نفر کشته شده‌اند. ابتدا افراد ناشناس آیتاج باران، رئیس سازمان کمک‌رسانی کرد - اسلامی «احیا - در» را در برابر خانه‌اش با شلیک گلوله به قتل رساندند و سپس در تیراندازی‌های متقابل دو نفر دیگر کشته شدند.

این سوء قصد به درگیری میان طرفداران آیتاج باران و حزب دمکراتیک خلق‌ها انجامید که منجر به کشته شدن دست‌کم دو نفر شد. هویت کشته‌شدگان هنوز مشخص نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.