ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه: مسئولیت فرود گلوله توپ در اصفهان با ما نیست

سه مقام ارشد سپاه پاسداران، نقش‌افرینی این نهاد در شلیک گلوله توپ به دو نقطه شهر اصفهان را تکذیب کرده‌اند. استانداری اصفهان تیمی برای بررسی ماجرا تشکیل داده است.

سه مقام ارشد سپاه پاسداران نقش‌آفرینی این نهاد در شلیک گلوله توپ به دو نقطه شهر اصفهان را تکذیب کرده‌اند. استانداری اصفهان می‌گوید تیمی برای بررسی ماجرا تشکیل شده است.

ظهر چهارشنبه ۲۰ خرداد، فرود دو گلوله توپ با صدایی مهیب در «سیتی‌سنتر» و «پارک سپاهان‌شهر» موجب وحشت مردم شد. پایگاه اینترنتی «نسیم آنلاین» با پوشش این خبر و انتشار عکس‌هایی از محل حادثه نوشت: «گلوله‌ها از قرارگاه شهید زین‌الدین و سهوا شلیک شده‌اند.»

حسینعلی حاج دلیگانی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس به خبرگزاری «مهر» گفت: «ظاهرا امروز مانوری برگزار شده که بر اثر اشتباه در تشخیص گرا، توپ‌ها به اطراف استخری در سپاهان شهر اصابت کرده‌اند.»

اما رمضان شریف، سخنگوی سپاه این خبر را به شدت تکذیب و از عاملان انتشار آن گله‌ کرد. او به خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به محافل نظامی و امنیتی گفت: «هیچیک از مجموعه‌ها و واحدهای نظامی سپاه امروز نه تمرین نظامی داشتند و نه گلوله‌ای شلیک شد.»

محمود شفیعی، مسئول اطلاع‌رسانی روابط عمومی «سپاه صاحب  الزمان» استان اصفهان نیز با تکذیب خبر شلیک توپ جنگی در اصفهان اعلام کرد شلیک توپ جنگی در اصفهان مربوط به پایگاه‌های سپاه نبوده است. او افزود: «معلوم نیست چیزی که شلیک شده توپ جنگی باشد.»

مجتبی فداء، جانشین فرمانده «سپاه صاحب‌الزمان» هم خبر شلیک هرگونه گلوله جنگی از قرارگاه شهید زین‌الدین یا بخش‌های دیگر سپاه را کذب محض خواند. فداء گفته که تیم‌های بررسی باید دلیل پرتاب این توپ‌ها را بررسی کنند.

تاکید مسئولان سپاه روی «جنگی نبودن گلوله‌‌ها» قابل تامل است.

بوستان سپاهان شهر در جنوب اصفهان و در نزدیکی چند پادگان نظامی واقع شده است. خبرگزاری ایرنا به نقل از شاهدان ماجرا نوشت که برخورد این گلوله به زمین با گرد و خاک همراه بود و ترکش‌های ناشی از آن و به درختان و اطراف برخورد کرد.

گلوله، چاله‌ای به عمق ۳۰ سانتیمتر و قطر ۸۰ سانتیمتر در زمین ایجاد کرده است.

در تازه‌ترین واکنش، استاندار اصفهان با انتشار یک بیانیه از بررسی علت ماجرا و تشکیل یک تیم کارشناسی به این منظور خبر داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد آقا

     خب راست ميگن، مسئوليت فرود با قوه جاذبه است!

  • faryad

    شبه نظامیان شیعه «الحشد الشعبی» مورد حمایت ایران، بار دیگر مرتکب جنایتی هولناک در مناطق سنی نشین عراق شدند. فعالان اینترنتی عراق ویدیوی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که در آن نشان می دهد که شبه نظامیان «حشد الشعبی» در استان انبار یک معلم سنی را ابتدا به قتل می رسانند و سپس جسد وی را می سوزانند. طبق منابع عراقی در انبار این جوان که عبدالله عبدالرحمن نام دارد یکی از معلمان انبار بود. وی 8 روز پیش هنگام حمله شبه نظامیان «حشد الشعبی» به منطقه انبار بازداشت شد، بعد به قتل رسید و سپس جسدش را آتش زدند. شبه نظامیان «حشد الشعبی» که اغلب آنها توسط سپاه قدس آموزش دیده اند در فرقه گرایی بسیار مشهورند. برخی عراقی ها آنها را از داعش جنایتکارتر می دانند. این افراد در آزاد سازی تکریت مرتکب جنایتهای هولناکی شدند. آنها یک هفته پیش نیز یکی از جوانان مناطق سنی را آویزان کرده و او را زنده زنده سوزاندند!

  • hasani

    عجب حکایتی است ؟! کی بود کی بود؟  من نبودم !