ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اینترپل قرارداد میلیون‌ها دلاری خود با فیفا را فسخ کرد

از سال ۲۰۱۱ اینترپل با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرارداد داشت تا با تقلب در شرط‌بندی‌ها مبارزه کند. اکنون پس از رسوایی‌های مالی اخیر در فیفا اینترپل قرارداد خود را فسخ کرد.

از سال ۲۰۱۱ پلیس بین‌الملل (اینترپل) با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرارداد داشت تا با تقلب در شرط‌بندی‌ها مبارزه کند. اکنون پس از رسوایی‌های مالی اخیر در فیفا اینترپل قرارداد خود را فسخ کرد.

مقامات اینترپل روز جمعه ۱۲ ژوئن / ۲۲ خردادماه گفته‌اند «با توجه به شرایط فعلی فیفا» قرارداد خود را فسخ کرده‌اند.

همکاری اینترپل و فیفا قرار بود با مبلغی حدود ۲۰ میلیون دلار به‌مدت ۱۰ سال به‌طول انجامد.

اینترپل گفته است در توافق دو طرف آمده بود که فیفا «تضمین می‌کند که فعالیت‌هایش با اصول و اهداف اینترپل منطبق باشد.»

فیفا بزرگترین حامی مالی اینترپل محسوب می‌شود و اینترپل نیز در حال حاضر شش مظنون مرتبط با رسوایی مالی فیفا را تحت پیگرد دارد.

واتیکان هم با فیفا همکاری نمی‌کند

دقایقی پیش از اطلاع‌رسانی اینترپل، واتیکان اعلام کرد که به‌دلیل رسوایی مالی در فیفا توافق حمایت مالی خود با کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) به حالت تعلیق در خواهد آورد.

واتیکان گفته است برنامه آموزشی Scholas Occurrentes که از حمایت‌های مالی بهره‌مند می‌شد زمانی دوباره پول دریافت خواهد کرد تحقیقات در مورد رسوایی مالی فیفا روشن شود.

برنامه آموزشی Scholas Occurrentes از پاپ فرانسیسکو، رهبر کاتولیک‌های جهان الهام گرفته شده است. این برنامه با شبکه‌ای جهانی از مدارس شکل گرفته و به‌منظور آموزش بهتر دانش‌آموزان در همه زمینه‌ها از جمله ورزش است.

روز پنج شنبه والتر دِ گرگوریو، مدیر ارتباطات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز از سمت خود استعفا داد.

در روزهای گذشته گروهی از مسئولان بلندپایه فیفا به‌ اتهام فساد مالی بازداشت شدند. دادستان ایالات متحده اعلام کرده است که در دو دهه اخیر رشوه‌ها و مبالغ کلانی در فدراسیون جهانی فوتبال به‌شکل غیرقانونی جابه‌جا شده است. از جمله در زمینه‌های میزبانی جام جهانی، حق پخش مسابقات و قراردادهای حامیان مالی.

سپ بلاتر، رئیس فیفا که در روز ۲۹ ماه مه / ۸ خردادماه برای پنجمین بار در کنگره فیفا به این سمت برگزیده شده بود، تنها چند روز بعد از سمت خود استعفا داد. قرار است در کنگره بعدی رئیس جدید فیفا انتخاب شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.