ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم الهدی: رشد و پیشرفت از دل تحریم‌ها به‌ وجود آمده است

به‌گفته احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، تحریم‌های اقتصادی باعث پیشرفت علم و فن‌آوری در ایران شده است.

به‌گفته احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، تحریم‌های اقتصادی باعث پیشرفت علم و فن‌آوری در ایران شده است.

علم‌الهدی: آیا تحریم‌ها ما را بیچاره و مستأصل کرده است؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه ۲۲ خرداد گفت: «در این‌که تحریم‌ها برای ما ضرر داشته و مشکل‌ساز بوده است، جای تردیدی نیست اما باید پرسید آیا تحریم‌ها ما را بیچاره و مستأصل کرده است؟ آیا تحریم‌ها کار را به جایی کشانده که حل همه مشکلات به لغو آن وابسته است؟ مطمئناً این‌طور نیست.»

او گفت: «رشد بالای علم و فن‌آوری ایران در دوران تحریم‌ها چیزی جز عنایت پروردگار و دعاهای نیمه شب امام زمان نبوده است.»

او با بیان این‌که «۳۵ سال و سه ماه» است که ایران در تحریم به‌سر می‌برد، افزود: «در این مدت بالاترین رشد را در همه زمینه‌های علمی و فن‌آوری داشتیم و در برخی علوم در جایگاه پنجم یا هفتم دنیا ایستاده‌ایم.»

او با برشمردن این نکات خاطرنشان کرد که ایران نباید این مسائل را نادیده بگیرد و چنین بپندارد که لغو تحریم‌ها مشکلات را حل می‌کند.

نقش و وزن تحریم‌ها بر اوضاع اقتصادی ایران از موضوعاتی است که این روزها مسئولان جمهوری اسلامی با دیدگاه‌های متفاوتی به آن می‌پردازند.

حسن روحانی روز یکشنبه ۱۷ خرداد در مراسم «جایزه ملی محیط زیست» گفته بود در همه زمینه‌ها به سرمایه و فناوری نیاز داریم: «این که می‌گوییم تحریم‌های ظالمانه از بین بروند‌، برخی چشم خود را بی‌خود نچرخانند. تحریم‌ها باید از بین بروند تا سرمایه‌گذار به کشور بیاید و باید سرمایه‌گذاری انجام شود از مشکل آب خوردن مردم تا مشکلات مالی و بانکی مردم حل شود.»

در پی این سخنان صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، رئیس خبرگان و دادستان کل کشور چهارشنبه ۲۰ خرداد از تأکید روحانی بر وزن و تأثیر تحریم‌ها گله کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز در اظهارنظری گفت سهم تحریم‌ها در وضع اقتصادی کشور تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مینا

    معلومه دیگه تحریم ها برای آخوندی که مریض بشه میره پیش کفاری که دستور میده ما بهش بگیم مرگ بر اون هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ! تحریم ها براشون رشد و پیشرفت میاره وقتی میتونن ازش سود ببرن. فقط برای بعضیا هم که مثلا داروهای سرطانیشون قطع شد مرگ آورد

  • روزبه

    البنه جنابعالی که هزینه اون رو نپرداختی و هر روز گردنت کلفتر و شکمتان گنده تر میشود.

  • nader

    منظور ش رشد و پیشرفت حساب مالیشان است ...

  • قاسم

    رشد و پیشرفت برای شما، علی بابا و دوستان بله.

  • بهنام

    تحریمها جز فقر و نکبت و فساد و اختلاسهای عظیم ، میراث دیگری برای ایرانیان نداشته است و این جملات احمقانه که از زبان یک مزدور حکومتی و مرفه بی درد خارج شده کاملآ اشتباه و بی اعتبار است . به امید نابودی و سرنگونی حکومت ننگین جمهوری اسلامیک .