ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«راننده و روباه» در موزه سینما

آزاد عزیزیان - افتتاحیه اکران فیلم مستند «راننده و روباه» به کارگردانی آرش لاهوتی در سینماهای گروه «هنر و تجربه» جمعه شب ٢٢ خرداد در موزه سینما برگزار شد.

افتتاحیه اکران فیلم مستند «راننده و روباه» به کارگردانی آرش لاهوتی در سینماهای گروه «هنر و تجربه» جمعه شب ٢٢ خرداد در موزه سینما برگزار شد.

مستند «راننده و روباه» ساخته آرش لاهوتی

این فیلم مستند به طور مشترک توسط کارگردان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه و تولید شده است.

آرش لاهوتی تلاش می‌کند در مستند «راننده و روباه» به عمق شخصیت محمود کیانی فلاورجانی، مستندساز کامیون‌ران و دوست‌دار حیوانات راه پیدا کند. محمود کیانی فلاورجانی، شخصیتی‌ست که از روی عشق به سینما و علاقه‌اش به دنیای حیوانات قصد دارد با هر تمهیدی یک فیلم مستند بسازد. او هزینه این فیلم را از طریق رانندگی کامیون تأمین می‌کند.

آرش لاهوتی به سوی تنهایی‌های بشر قدم برمی‌دارد. او در مستند «راننده و روباه» به سراغ شخصیتی رفته که دو سال است به علت ابتلا به اختلال‌ دوقطبی‌ به فیلم‌سازی نپرداخته و ابتدا تمایل چندانی هم ندارد که سوژه‌ فیلم مستندی باشد. کیانی فلاورجانی پس از سه سال به کمک روانشناس‌اش تصمیم می‌گیرد دوباره به فیلم‌سازی بپردازد و «راننده و روباه» مستندی در مورد مراحل ساخت فیلم جدید اوست.

آرش لاهوتی:

حدود ٨٥ درصد از فیلم واقعیت محض است. در جاهایی هم برای جذاب‌تر شدن کار بخش‌هایی را به آن اضافه کرده‌ام.

محمد حقیقت، فیلم‌ساز و منتقد سینمایی در گفت‌وگو با رادیو زمانه، نگاه طنزآمیز فیلمساز به یک موضوع جدی را ستایش می‌کند.

محمد حقیقت:

فیلمساز دوربین را به شکل خودمانی توی دل ماجرایی می‌برد که دور از انتظار است. دوربین در این میان با شخصیت‌ها صمیمی می‌شود و به تدریج خود دوربین یکی از شخصیت‌های فیلم می‌شود.

در میان‌ ستایش‌هایی که از این فیلم شده است، عده‌ای نیز به انتقاد از آن پرداخته‌اند و نگاه فیلمساز به سوژه را همدلانه نمی‌دانند.

«راننده و روباه» جوایزی هم از جشنواره‌های سینمایی دریافت کرده است، از جمله جایزه نانوک طلایی جشنواره فلاهرتینای روسیه و جایزه هوگوی طلایی جشنواره شیکاگو آمریکا. لاهوتی اما می‌گوید به خاطر حضور در جشنواره‌ها فیلم نمی‌سازد. او از فیلمسازی لذت می‌برد.

«راننده و روباه» پیش از این در هفته مستند موزه هنرهای معاصر نیویورک به نمایش درآمده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.