ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه اعتراضی ۷۰ نماينده مجلس به روحانی در پی کنار گذاشتن دکل‌های يک شرکت نفتی ایرانی

نمايندگان با ارسال نامه‌ای به روحانی، از او خواسته‌اند که شرکت‌های ايرانی را بر شرکت‌های خارجی اولويت دهد. اين در حالی است که در این نامه تنها به نام شرکت حفاری شمال اشاره شده است.

۷۰ نماينده مجلس ايران در پی کنار گذاشتن يک شرکت ايرانی از پروژه‌های نفتی خلیج فارس، از حسن روحانی خواستند «به‌جای به‌کارگیری برخی دکل‌های فرسوده خارجی  از دکل‌های شرکت‌های ایرانی «حفاری شمال» استفاده کند.

به گزارش تسنيم، اين نمايندگان با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ايران از او خواسته‌اند که با توجه به شعار «ما می‌توانيم» و اینکه شرکت‌های خارجی هیچ سهمی در ایجاد اشتغال نیروهای ایرانی ندارند، شرکت‌های ايرانی را بر شرکت‌های خارجی اولويت دهند.

اين در حالی است که در نامه نمايندگان تنها به نام شرکت حفاری شمال اشاره شده است.

تسنيم در گزارش خود با اشاره به دستور رکن‌الدين جوادی، مديرعامل شرکت ملی نفت ايران مبنی بر "ممنوعيت خريد يا اجاره کالا يا دکل خارجی در صورت وجود مشابه داخلی"، کنار گذاشتن شرکت حفاری شمال را ايرانی‌زدايی از اين صنعت خوانده است.

زمستان سال گذشته کنار گذاشتن دکل نفتی سحر متعلق به شرکت حفاری شمال از نفتی پارس جنوبی اعتراض‌ هدايت‌الله خادمی، مديرعامل حفاری شمال شده بود.

در  آن زمان مديرعامل حفاری شمال کنار گذاشتن اين شرکت از حفاری در خليج فارس را «دستور از بالا» خوانده بود. او گفته بود يک شرکت هندی جايگزين، اين شرکت ايرانی شده است.

۹ روز پس از اين مصاحبه بيژن زنگنه مدير عامل اين شرکت را دروغگو خواند. او در مصاحبه با صدا و سيما گفته بود «هر جا پول باشد، اينجور آدم‌ها نيز پيدا می‌شوند».

شرکت حفاری شمال از شرکت بالادستی(بخش جستجو، اکتشاف، حفاری و توليد نفت خام و گاز طبيعی) صنعت نفت ايران است که بيشتر در دريای خزر فعاليت می‌کرد و بیش از پنج هزار کارگر در آن مشغول به کارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    نماینده مجلس دلسوز که نداریم پس این مساله چه چیزی را می‌خواهد بپوشاند!؟ شاد باشید. حمید