ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۲۰ پلیس افغانستان در حمله طالبان به یک ایست بازرسی کشته شدند

پیکارجویان طالبان حملات خود در فصل تابستان را با تمرکز بر تصرف پست‌های بازرسی آغاز کرده‌اند. ماه گذشته نيز درحمله مشابه ديگری در استان هلمند دست کم ۱۹ پليس کشته شدند.

مقامات افغانستان از کشته‌شدن دست‌کم ۲۰ افسر پليس در درگيری‌ اخير با شبه‌نظاميان طالبان در ولایت هلمند در جنوب اين کشور خبر دادند.

طالبان حملات خود در فصل تابستان را با تمرکز بر تصرف پست‌های بازرسی آغاز کرده‌اند

اين حملات در جريان تصرف ايست بازرسی در ولسوالی موسی قلعه به دست طالبان رخ داد.

محمد اسماعيل هوتک، رئيس ستاد مشترک ارتش و پليس هلمند در اينباره گفت که اين حملات يک شب کامل به طول انجاميد. به گفته این مقام ارشد نظامی، در این حمله علاوه بر ۲۰ پلیس کشته شده، ۱۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. او تلفات طالبان را هم سنگين خواند، اما جزئيات دقيقی از اين تلفات ارائه نکرد.

به گزارش پليس استان هلمند اين درگيری‌ها از اواخر جمعه ۱۲ ژوئن آغاز شد و تا صبح شنبه نيز ادامه يافت.

رئيس ستاد مشترک ارتش و پليس هلمند اضافه کرد که دامنه درگيری‌ها به ولسوالی‌های اطراف نيز کشيده شده است.

پیکارجویان طالبان حملات خود در فصل تابستان را با تمرکز بر تصرف پست‌های بازرسی آغاز کرده‌اند. ماه گذشته نيز درحمله مشابه ديگری در استان هلمند دست کم ۱۹ افسر پليس جان خود را از دست دادند.

با خاتمه يافتن مأموريت سربازان ناتو و آمريکا در افغانستان، سربازان افغانستان به تنهايی با نيروهای طالبان درحال مبارزه‌اند. به گزارش ناتو تلفات نيروهای افغانستان نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزايش يافته است. از اول ژانويه تا ماه مه سال جاری ۲۳۲۲ تن از نيروهای دولتی افغانستان در نبرد با طالبان کشته شده‌اند.

کل تلفات نيروهای آمريکايی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ در افغانستان نیز ۲۲۱۷ تن گزارش شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    روزنامه وال‌استریت جورنال در گزارشی به نقل از مقامات غربی و افغان، حکومت ایران را متهم کرد که از طالبان افغانستان پشتیبانی مالی و نظامی می‌کند. این گزارش روز پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد منتشر شده است و ادعا می‌کند که تهران نه تنها به حمایت مالی و تسلیحاتی از طالبان روی آورده، بلکه شبه‌نظامیان وابسته به این گروه را آموزش می‌دهد. در ابتدای گزارش وال‌استریت جورنال از شخصی به نام عبدالله نام برده شده که یکی از فرماندهان طالبان است و او می‌گوید که هر زمان به تفنگ و مهمات نیاز داشته از حکومت ایران خواسته آن را تامین کند، «کشوری که به او ماهیانه ۵۸۰ دلار حقوق می‌دهد». این روزنامه در ادامه اظهارات یک دیپلمات غربی را بدون اشاره به نام و ملیت او منتشر کرده که گفته است: « حکومت ایران روی ظهور دوباره طالبان سرمایه‌گذاری کرده است!