ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکز استان «جوف» در مرز عربستان به دست حوثی‌ها افتاد

خبر تصرف حزم مرکز استان جوف به دست حوثی‌ها می‌تواند پيروزی بزرگی برای اين گروه و متحدانش تنها يک روز پيش ار آغاز نشست صلح يمن در ژنو باشد.

شبه‌نظاميان حوثی و متحدانشان يکشنبه ۱۴ ژوئن، توانستند کنترل شهر «حَزم» مرکز استان جوف در نزديکی مرز يمن و عربستان را در دست بگیرند.

حوثی‌ها پس از نبرد سنگين با قبايل مسلح و حملات هوايی جنگنده‌های عربستان موفق به تصرف اين شهر شدند.

يک منبع خبری محلی به رويترز گفت: «در حال حاضر حوثی‌ها به همراه هواداران رئيس‌جمهوری سابق، علی عبدالله صالح در تمام شهر حزم پراکنده شده و کنترل کامل اين منطقه را در اختيار خود گرفته‌اند.»

از زمان اتحاد هواداران علی عبدالله صالح با نيروهای حوثی، آنها دارای ارتش واحدی شدند و تنها در چند ماه گذشته شهرهای مهمی را به تصرف خود درآورده‌اند.

حزم مرکز استان جوف، منطقه‌ای وسيع و بيابانی در مرز عربستان است. خبر تصرف اين شهر به دست حوثی‌ها می‌تواند پيروزی بزرگی برای اين گروه و متحدانش تنها يک روز پيش ار آغاز نشست صلح يمن در ژنو باشد.

مذاکرات صلح يمن قرار است ازروزدوشنبه ۱۵ ژوئن با حضور بان کی مون،دبير کل سازمان ملل در ژنو برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرعلی

    شماها واقعا هنوز متوجه نشدین یا خودتون رو زدین به نفهمی؟ ایران فرا فکنی میکنه؟ ایران که از همون اول انقلاب گفت: هر جای دنیا متوجه مظلومی بشه تا جاییکه میتونه کمکش میکنه. خیلی رو راس هم گفته. در واقع همین ایدوئولوژیه که باعث شد امریکا و روسیه که قبل از انقلاب توی سر هم میزدن با هم متحد بشن 8 سال با ایران بجنگن که بعد جنگ ایران از 28 کشور دنیا اسیر داشت. چون میدونن که همچین ایدوئولوژی ای با منافعشون درتعارضه.این حرف امام علی(ع) به امام حسن(ع) هست که همیشه یاور مظلوم و دشمن ستمکار باش. حالا اگه در معصومیت علی بن ابیطالب(انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت...) و مظلومیت مردم یمن(شیعه و سنی) شک دارین این یه بحث دیگه اس.

  • بهنام

    مصبب تمام این بدبختیها و افراد بیگناهی که کشته میشوند ، حکومت ننگین جمهوری اسلامی ایران است که با دخالت بی جا در امور همسایگان ، سعی در فرا فکنی مشکلات و بن بستهای داخلی خود میباشد . حوثیها هیچگونه مشروعیتی ندارند تا زمانی که دولت منتخب مردم یمت را به رسمیت نشناخته و دست از زیاده خواهی بردارند .

  • افشین

    این چه حرفیه ، عربستان مسوول کشته شدن غیر نظامیهاست و نمیذاره حوثی ها در روند سیاسی یمن نقشی داشته باشند ...

  • محمدمهدی

    به خدا عربستان در حمله به این شورشیان تقصیری ندارد