ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: از روز اجرای توافق تحريم‌ها لغو خواهد شد

عباس عراقچی، عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران گفت که تحريم‌های اقتصادی و مالی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران از روز اجرای توافق لغو خواهند شد.

عباس عراقچی، عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران گفت که تحريم‌های اقتصادی و مالی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران از روز اجرای توافق لغو خواهند شد.

عراقچی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سيما گفت: «ما در روزی که توافق صورت گيرد فرض کنيم دهم،‌ يازدهم يا دوازدهم تير، آن روز توافق اجرايی هم نمی‌شود، يعنی توافق به دست می‌آيد و ممکن است اعلام هم بشود که توافق شده است اما همان روز اجرا نمی‌شود.»

او علت این‌که توافق فوری اجرا نمی‌شود را این دانست که برخی مراحل فنی و حقوقی بايد طی شود و مجلس‌ها و پارلمان‌های کشورهای طرف مذاکره اعم از کنگره آمريکا، کشورهای اروپايی و مجلس ایران «ممکن است بخواهند مروری بر توافق داشته باشند.»

عراقچی افزود پس از این مراحل در روز اجرای توافق، تحريم‌های اقتصادی و مالی عليه ایران «همگی رفع خواهد شد».

به‌گفته او اين تحريم‌ها شامل تحريم‌های نفتی، گاز، پتروشيمی، بانکی، مالی، بيمه، ‌کشتيرانی، طلا و ريال می‌شوند که در روز اجرای توافق لغو خواهند شد.

عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران گفت تا زمانی که تحريم‌ها عليه ایران لغو نشده است ایران نیز تعهدات خود را اجرا نخواهد کرد. او اما این شرط را باقی گذاشت: «مگر مقدماتی که از نظر فنی برای اجرا شدن لازم باشد.»

عباس عراقچی یکی از مشکلات کنونی مذاکرات هسته‌ای را همین موضوع دانست و گفت طرف‌های مذاکره‌کننده کماکان در حال بررسی آن هستند.

ایران و کشورهای ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان تا ۳۰ ژوئن فرصت دارند به توافق نهایی هسته‌ای دست یابند و مسأله هسته‌ای ایران را پس از سال‌ها مذاکره و تحریم حل کنند.

این مذاکرات همچنان ادامه دارد و بحث کنونی بر سر چگونگی رفع تحریم‌های جهانی علیه ایران و بازرسی تأسیسات هسته‌ای و مشکوک ایران در این زمینه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    و این یعنی کشک .

  • Majid

    هر چیچی  که عراقچی بگوید فرقی نمیکند که نظام حاکم اعتبارش را کاملأ از دست داده و لغو کامل و از جا برکندنش توسط ملت تنها راه  نجات است.