ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها، تجمع کردند

گروهی از مخالفان حضور زنان در ورزشگاه در مخالفت با حضور احتمالی زنان در سالن واليبال محل برگزاری ديدار ايران و آمریکا در ليگ جهانی دست به تجمع زدند.

گروهی از مخالفان حضور زنان در ورزشگاه که تعداد آن‌ها کمتر از ۱۰۰ نفر گزارش شده، در مخالفت با حضور احتمالی زنان در سالن واليبال محل برگزاری ديدار ايران و آمریکا در ليگ جهانی دست به تجمع زدند.

تجمع‌کنندگان در مقابل وزارت ورزش و جوانان به خواندن نماز روی آوردند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، این تجمعِ بدون مجوز ظهر روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه در مقابل وزارت ورزش و جوانان در تهران برگزار شد.

تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و «مرگ براسرائيل» در دست داشتند و پرچم حزب‌الله لبنان را نیز در کنار تجمع نصب کرده بودند.

آن‌ها ضمن خواندن نماز در محل تجمع، موافقت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها را «جواز منکر» دانسته و خواهان محاکمه عاملان آن در دادگاه شدند.

پیش از این استانداری تهران گفته بود که اين تجمع بدون مجوز است.

در روزهای اخیر مضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها بار دیگر مطرح شده و شماری از مراجع تقلید با آن مخالفت کرده‌اند.

هفته گذشته نیز تعدادی از روحانیان در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و مراجع تقلید خواهان جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها شدند.

تندترین واکنش در برابر احتمال ورود زنان به ورزشگاه، از سوی گروهی ناشناس بود که هفته گذشته با توزیع اطلاعیه‌ای در تهران، «امت حزب‌الله» را به «مقابله خونین» با حضور زنان در ورزشگاه آزادی تهران فرا خواند.

این اطلاعیه زنانی را که خواهان حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات هستند، «زنان هرزه» نامیده و تهدید کرده که «امت حزب‌الله» روز ۲۹ خرداد پیش از آشکار شدن «فحشای زنان هرزه»، به‌پا می‌خیزد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز شامگاه دوشنبه ۲۵ خرداد در مورد ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت که دستور جدیدی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها صادر نشده و بر اساس قوانین گذشته عمل خواهد شد.

این در حالی است که شهیندخت مولاوردی، معاون ریاست‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، ۱۱ خردادماه سال جاری خبر داده بود مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها امضا شده است.

تيم ملی واليبال ايران روز جمعه ۲۹ خرداد ميزبان نخستين ديدار خود از سری رقابت‌های ليگ جهانی مقابل آمريکا در سالن ۱۲هزار نفری آزادی خواهد بود اما به روال چند سال اخیر، بار دیگر جایگاه اینترنتی فروش بلیط مسابقات از فروش بلیط به زنان خودداری کرده است.

فدراسيون جهانی واليبال، ايران را تهديد کرده است که درصورت حضور نيافتن زنان در ورزشگاه‌های واليبال، احتمال حذف تيم ملی ایران از ليگ جهانی و يا گرفتن ميزبانی مسابقات از ايران وجود دارد.

امسال ميزبانی مسابقات جهانی نوجوانان نيز به‌دليل جلوگيری از حضور زنان از ايران پس گرفته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    این تظاهرات داعشی در زمانی انجام میشود که جام جهانی فوتبال زنان در کانادا و با حضور ۱۶ تیم در حال انجام و میلیونها نفر از تلویزیون و یا حضور در ورزشگاهها و بدون هیچ محدویتی به تماشای بازیها میپردازند!

  • میثم

    جدی ما بی غیرت شدیم باید تو روز مسابقه بریزیم سر یه مشت بسیجی وحشی پررو و تا می خورند بزنیمشون که این جوری برا ما دور بر ندارند