ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسين رونقی ملکی با وثيقه يک ميليارد تومانی به مرخصی آمد

حسين رونقی ملکی، زندانی سياسی با وثيقه يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومانی اجازه پيدا کرد که به مرخصی درمانی بيايد.

حسين رونقی ملکی، زندانی سياسی  با وثيقه يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومانی اجازه پيدا کرد که به مرخصی درمانی بيايد.

به گزارش وب‌سایت کلمه، اين فعال مدنی در حالی تنها برای مدت هشت روز به مرخصی اعزام شده که دارای مشکلات گوارشی و خون‌ريزی معده، مشکلات کليوی و آنژين قلبی است.

مرخصی حسين رونقی بر اساس گزارش پزشکی قانونی صورت گرفته که از مدتی قبل صادر شده بود و سرانجام مورد تأييد دادستان هم قرار گرفت.

حسين رونقی ملکی از شهريورماه سال گذشته از زندان آزاد و به دليل بيماری، ادامه اجرای حکمش متوقف شده بود اما نهم اسفند ۹۳ به دادسرای اوين احضار و بازداشت شد.

اين وبلاگ‌نويس پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زد اما بعد از اين‌که او را از بند هشت اوين به بندی ديگر منتقل کردند، اعتصاب غذايش را شکست.

حسين رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ می‌نوشت، در تاريخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربايجان شرقی بازداشت شد و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوين بوده است.

اين فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد که اين حکم به تأييد دادگاه تجديد نظر استان تهران رسيد.

رونقی ملکی ۱۲ تيرماه سال ۱۳۹۱ پس از ٣٢ ماه حبس و با پشت سر گذاشتن چندين اعتصاب غذا سرانجام با وثيقه يک ميليارد تومانی به مرخصی آمده بود اما پس از مدتی و در جريان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربايجان، شهريور سال گذشته دوباره بازداشت شد.

به گفته انجمن‌های بين‌المللی مدافع حقوق بشر، ايران يکی از بزرگ‌ترين زندان‌های جهان برای وبلاگ‌نويسان و وب‌نگاران به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.