ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجاوز‌های بیشتر به کودکان در بریتانیا

بیش از یک سوم موارد ثبت شده درباره سوء‌‌استفاده جنسی از کودکان در بریتانیا را دختر‌بچه‌ها تشکیل می‌دهند. به نظر می‌رسد با گسترش اینترنت امکان تعرض جنسی آسان‌تر شده است.

آزارهای جنسی و تعرض به کودکان و نوجوانان در کشورهای پیشرفته معضلی جدی و اساسی به شمار می‌رود. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته، اغلب به دلیل نوع حکومت‌ها و شفاف نبودن آمارها و اطلاعات در این زمینه، وضعیت کودکان در این مورد به مراتب بحرانی‌تر است.

دو مرد ایرانی به

آمارهای تازه در بریتانیا نشان می‌دهد که گزارش تجاوز‌های جنسی به کودکان افزایش چشمگیر پیدا کرده است و این بحران، دست‌کم از دو جنبه اهمیتی ویژه دارد: اول این‌که به نظر می‌رسد شمار قربانیان خشونت‌ها و آزارهای جنسی که جرات و توانایی افشای این موضوع را پیدا کرده‌اند افزایش پیدا کرده است که می‌تواند وجه مثبت این ماجرا باشد. جنبه دیگر جریان اما این است که در مقابل، انگار امکان آزار و تعرض جنسی آسان‌تر شده است که یکی از علت‌های آن می‌تواند گسترش و فراگیر شدن اینترنت باشد.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد ماه در سایت گاردین منتشر شده، شمار تماس‌ها در مورد تجاوز به کودکان در بریتانیا افزایش یافته و به ۸۵ مورد در روز رسیده است. بر همین اساس بنیاد NSPCC (انجمن ملی جلوگیری از ظلم به کودکان)، برای کمک به قربانیان درخواست کمک‌های حمایتی بیش‌تر دارد. تحقیقات این بنیاد خیریه نشان می‌دهد موارد تعرض به کودکان در یک سال گذشته، ۳۸ درصد افزایش داشته است.

بیش از یک سوم این موارد ثبت شده درباره سوء‌‌استفاده جنسی از کودکان را دختر‌بچه‌ها تشکیل می‌دهند.

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های NSPCC در بازه زمانی ۲۰۱۳- ۲۰۱۴، ۳۱ هزار و ۲۳۸ مورد تعرض جنسی علیه کودکان در انگلستان و ولز رخ داده است که این موارد شامل تجاوز، ضرب و جرح و آزار جنسی می‌شود.

این آمار می‌گوید که اکثر قربانیان تعرض‌های جنسی به کودکان بین ۱۲ تا ۱۶ سال داشته‌اند که چیزی بیش‌تر از یک مورد از هر چهار مورد است. در هشت هزار و ۲۸۲ مورد، قربانی کمتر از ۱۱ سال داشته است و تخمین زده می‌شود که از این تعداد، دو هزار و ۸۹۵ کودک، زیر پنج سال داشته‌اند. NSPCC، ۹۴ مورد تعرض جنسی به نوزادان را نیز گزارش کرده است.

آمارهای موجود که به دنبال درخواست برای گردش آزاد اطلاعات به دست آمده است، نشان می‌دهند میزان و تعداد جرائم جنسی علیه کودکان هر سال افزایش قابل توجهی داشته است. همین پژوهش نشان می‌دهد که در سال‌های ۲۰۱۲- ۲۰۱۳، ۲۲ هزار و ۶۵۴ مورد تعرض جنسی علیه کودکان در ۴۱ مرکز پلیس ثبت شده است. تمام ۴۳ مرکز پلیس مرتبط با این موضوع در انگلستان و ولز، به پرسش‌های این تحقیق پاسخ داده‌اند.

NSPCC گفته است که این افزایش ۳۸ درصدی آمار تعرض جنسی به کودکان، بیش‌ترین میزان بالا رفتن این آمار در طول شش دوره‌ای است که آمار آن‌ها استخراج شده است. همچنین از سال‌های ۲۰۰۸- ۲۰۰۹ تاکنون، تعرض جنسی به کودکان حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

انجمن ملی جلوگیری از ظلم به کودکان در بریتانیا، سال گذشته در قالب برنامه بازپروری خود به دو هزار و ۴۰۰ کودک قربانی کمک کرده، اما این بنیاد می‌گوید که خدمات و امکانات کافی برای حمایت از هر کودکی که تعرض و سو‌ء‌استفاده جنسی را تجربه می‌کند، وجود ندارد.

جان براون از NSPCC به گاردین گفته است: «برآورد ما این است که ۵۰ هزار کودک در سراسر کشور به مراقبت‌های حمایتی به دلیل تعرض‌های جنسی نیاز دارند اما نمی‌توانند این خدمات را دریافت کنند.»

او در ادامه گفته است: «لازم است دولت به پا خیزد و این شکاف را پر کند. درست نیست این همه کودک بدون حمایت رها شوند. ما باید این موضوع را تهدیدی برای سلامت عمومی به حساب بیاوریم چون ممکن است در بزرگسالانی که در کودکی مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند، مشکلاتی اساسی بروز کند.»

موج‌های رسانه‌ای و قوی شدن قربانی

آمارهای به دست آمده همچنین شواهد بیش‌تری درباره افزایش موارد "گزارش" تعرض‌های جنسی ارائه می‌کند. این موج، پس از ماجرای جیمی سویل در سال ۲۰۱۲ شکل گرفته است.

جیمی سویل از مشهور‌ترین چهره‌های شبکه بی‌بی‌سی بود که در سال ۲۰۱۱ و در ۸۴ سالگی درگذشت. او در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی چهره‌ای مشهور بود و پلیس می‌گوید که ممکن است در طول ۴۰ سال به صدها نفر، از جمله دختران و پسران کم سن و سال، آزار جنسی رسانده باشد.

تحقیقات گسترده‌ای در مورد پرونده او انجام شده و پلیس معتقد است که قربانیان بیش‌تری به دنبال مطرح شدن پرونده او، موارد سوء‌‌استفاده از خود، چه در گذشته و چه در حال حاضر را گزارش کرده‌اند. آن‌ها حالا اعتماد به نفس بیش‌تری پیدا کرده‌اند چون فهمیده‌اند که باور می‌شوند.

پیشرفته‌تر شدن سیستم ثبت گزارش تعرض جنسی توسط پلیس، می‌تواند از دیگر دلایل افزایش تعداد گزارش‌ها باشد.

براون اما گفته است: «مشخص نیست که افزایش شمار گزارش‌های سو‌ء‌استفاده‌های جنسی برآمده از واقعیت‌های عینی است یا به دلیل بالا رفتن اعتماد به نفس قربانیان.»

البته او با نظر سیمون بیلی، کارشناس پلیس در زمینه سوء‌استفاده‌های جنسی از کودکان موافق است. بیلی ماه پیش گفته بود که یکی از دلایل افزایش چشمگیر تعرض‌های جنسی به کودکان، اینترنت است.

او با توجه به آمارهای تازه استخراج شده نیز گفته است: «این آمارها همچنان همه واقعیت را نشان نمی‌دهند و مثل نوک کوه یخی هستند که بقیه‌اش زیر آب پنهان است. عده خیلی خیلی بیش‌تری از قربانیان، فهمیده‌اند که با حساسیت و احترام با آن‌ها رفتار خواهد شد و این اعتماد به نفس را پیدا کرده‌اند که درباره خودشان صحبت کنند. آن‌ها می‌دانند که ما به حرف‌شان گوش خواهیم داد و اتهام‌هایی که مطرح می‌کنند را جدی خواهیم گرفت.»

این افسر پلیس همچنین گفته است: «افزایش گزارش‌ها نشان می‌دهد که باید تعداد قابل توجهی بازجویی‌ انجام شود اما من همچنان باور دارم که شمار موارد سوء‌استفاده بیش‌تر از این‌هاست. اینترنت این امکان را به آدم‌ها داده که در اتاق خودشان بنشینند و خیال‌پردازی‌هایی را که تا دو دهه پیش برای‌شان عملی نبوده است، محقق کنند.»

بیلی گفته که پلیس ماه گذشته از هزار و ۴۰۰ مرد سرشناس همچون سیاستمدارها و افراد مشهور و مرتبط با نهادهای مختلف بازجویی کرده که اتهام آن‌ها تعرض جنسی به کودکان در گذشته بوده است.

پیتر وانلس، مدیر اجرایی انجمن ملی جلوگیری از ظلم به کودکان هم به دنبال انتشار گزارش این بنیاد گفته است: «این آمار‌ها مشمئز کننده‌اند و معضل اساسی سو‌ء‌‌استفاده جنسی از کودکان را به روشنی ترسیم می‌کنند که برای مبارزه با آن باید راهی فوری و جدی پیدا کرد، اما ما می‌دانیم که این تنها بخشی از رقم واقعی تعداد قربانیان تعرض جنسی به کودکان است چرا که بسیاری از قربانیان برای بیان واقعیت، سال‌ها رنجی عذاب‌آور را تحمل می‌کنند و کسانی هم هستند که هرگز آن‌چه بر آن‌ها رفته است را بیرون نمی‌ریزند.»

گزارش کاردین را در اینجا ببینید. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.