ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی عربستان به یمن همزمان با مذاکرات ژنو

در حالی‌که مذاکرات صلح یمن همچنان در ژنو ادامه دارد، جنگنده‌های ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان یک پایگاه نیروهای ویژه هم‌پیمان با شیعیان حوثی را در حومه صنعا بمباران کردند.

در حالی‌که مذاکرات صلح یمن همچنان در ژنو ادامه دارد، جنگنده‌های ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی روز جمعه ۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد یک پایگاه نیروهای ویژه هم‌پیمان با شیعیان حوثی را در حومه صنعا بمباران کردند.

به‌گزارش رویترز، ساکنان صنعا می‌گویند سه حمله هوایی اردوگاه نظامی السعود واقع در جنوب این شهر را هدف قرار دادند. این اردوگاه مقر گارد ریاست جمهوری وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و هم‌پیمان کنونی حوثی‌ها است.

ائتلاف کشورهای عربی همچنین سه حمله هوایی دیگر در منطقه خولان در جنوب صنعا، شش حمله به اردوگاه تیپ پیاده نظام در اطراف حَزم واقع در استان جوف و سه حمله نیز به اطراف شهر عدن انجام داده‌اند.

شبه‌نظاميان حوثی و متحدانشان روز يکشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خردادماه، کنترل شهر حَزم مرکز استان جوف در نزديکی مرز يمن و عربستان را در دست گرفتند.

هیچ آماری از کشته‌شدگان و مجروحان این حملات هوایی گزارش نشده است. شورشیان حوثی گفته‌اند ۹ نفر در جریان حملات هوایی به استان شمالی صعده کشته شده‌اند.

از ماه مارس سال جاری میلادی که نیروهای ائتلاف منطقه‌ای به‌رهبری عربستان برای جلوگیری از پیشروی شیعیان حوثی حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرده‌اند، دو هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر این حملات کشته شده‌اند.

در مذاکرات صلح یمن که در ژنو جریان دارد، اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل در مورد یمن، به میانجی‌گری خود میان نمایندگان شیعیان حوثی و نمایندگان دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن ادامه می‌دهد. منصور هادی با پیشروی حوثی‌ها از کشور گریخته و به ریاض پناه برده است.

مذاکرات ژنو به‌منظور دستیابی به آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسانی به یمن برگزار شده اما تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

احمد فاوزی، سخنگوی سازمان ملل می‌گوید زمان برای رسیدن به نتیجه‌ای در این مذاکرات تنگ است زیرا نمایندگان دولت یمن برنامه بازگشت خود به ریاض را برای روز شنبه تدارک دیده‌اند و نمایندگان شیعیان حوثی نیز قصد دارند روز یکشنبه به صنعا بازگردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.