ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض معاون زنان رئيس‌جمهوری ايران به ممنوعيت حضور تماشاگران زن در مسابقه واليبال

مولاوردی در صفحه فيس‌بوکش نوشته عده‌ای که کارشان پیچیده کردن مسائل است «با تبديل يک مسئله ساده به مسئله چندمجهولی بدين ترتيب تمام بار اسلاميت نظام بر دوش زنان گذاشته‌اند».

شهيندخت مولاوردی، معاون رئيس‌جمهوری ايران در امور زنان و خانواده به ممنوعيت حضور تماشگران زن در جريان بازی واليبال ايران و آمريکا اعتراض کرد و گفت که عده‌ای تمام بار اسلاميت نظام بر دوش زنان گذاشته‌اند.

مولاوردی شامگاه جمعه ۲۹ خرداد و بعد از برگزاری اين مسابقه در صفحه فيس‌بوکش نوشت حضور تماشاگران زن در مسابقات واليبال تا دو سال پيش ممنوعيت نداشته اما «مگر در اين دو سال شرايط و اوضاع و احوال تماشای اين بازی‌ها تغيير اساسی پيدا کرده که حکم آن نيز بايد مشمول تغيير شود؟»

مسابقه والیبال ایران و آمریکا صرفاً با حضور تماشاگران مرد در سالن ورزشی آزادی برگزار شد که ایران موفق شد با نتیجه سه بر صفر پیروز آن باشد.

در هفته‌های گذشته و پس از اينکه مولاوردی خبر داده بود مجوز تماشاگران زن در بازی واليبال صادر شده، تندروها و مراجع تقليد واکنش‌های تندی نشان دادند که در نهایت مقامات حضور تماشاگران زن را برای تماشای این مسابقه ممنوع کردند.

«بار اسلامیت نظام بر دوش زنان»

به گفته مولاوردی، کسانی که طی هشت سال عمر دولت پيشين ايران سکوت کرده بودند، اکنون با «تهديد و توهين‌ها» در حال «دلسرد کردن مردم» هستند.

معاون رئيس‌جمهور ايران نوشته است «در سخنرانی‌های عمومی رئيس‌جمهوری يا در اماکن مذهبی که زن و مرد در کنار هم حضور دارند چه اتفاقی می‌افتد؟»

او می‌گوید: «چرا عده‌ای هنرشان پيچيده کردن مسايل و دشوار کردن حل آن است تا گرهی که با دست باز می‌شود را با دندان هم نتوان باز کرد و با تبديل يک مسئله ساده به مسئله چندمجهولی بدين ترتيب تمام بار اسلاميت نظام بر دوش زنان گذاشته شود.»

تحليل‌گران می‌گويند برخوردهای تندروها با کنسرت‌های موسيقی و حضور تماشاگران زن در مسابقات که دارای اهداف سياسی است با هدف نااميدکردن جامعه از دولت است.

به گفته تحليل‌گران تندروها می‌خواهند با گسترش نااميدی در جامعه، مردم را از حضور در انتخابات‌های مجلس و رياست‌جمهوری دلسرد کنند تا از اين طريق، تندروها و نيروهای نزديک به حاکميت به دلیل عدم حضور رأی‌دهندگان تحول‌خواه، با آرای حداقلی به مراکز قدرت راه پیدا کنند.

از سوی ديگر دولت روحانی نيز تاکنون در برابر پيش‌روی تندروها صرفا عقب‌نشينی کرده است.

مولاوردی حضور تماشاگران زن در مسابقات را «غير شرعی و منکر» ندانسته و افزوده که زندگی پنج هزار زن کارتن خواب در تهران، آمار ۹ درصدی معتادان زن از کل معتادان که در پنج سال اخير دو برابر شده، آمار ۳۲ درصدی مرگ‌ومير زنان ناشی از اعتياد، رواج افسردگی و رسيدن سن اعتياد به ۱۳ سال در بين دختران و تغيير الگوی مصرف آن‌ها از مواد سنتی به مواد صنعتی و روانگردان، وجود دو ميليون کودک کار در کشور و تجاوز گروهی شش مرد معتاد زير پلی به دختر ۱۱ ساله‌ای که کودک کار، «منکرات بزرگی» هستند که مخالفان دولت از کنار آن‌ها عبور می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    پخش تصاویر زنده از استادیوم 12 هزار نفری آزادی دقایقی قبل از اذان مغرب آغاز شد و این تصاویر با کیفیت تمام و بدون هیچ مشکلی در حال پخش بود، تا نوبت به پخش سرود ملی دو تیم ایران و آمریکا رسید. ناگهان به دلیل آنچه از جانب گزارگشر بازی مشکل فنی اعلام شد صدا قطع گردید و به محض پایان یافتن سرود ملی آمریکا، این مشکل به ظاهر فنی برطرف شد.!

  • mansour

    انقلاب زنانه و بدون حضور زنان در استادیوم ها را آغاز کنیم! ............................................................................ جنبش تصویری زنان، دهن کجی انقلابی به نظام فاسد و مستبد اسلامی است! ................................................................................................... برای مبارزه با جهل و استبداد همیشه راه وجود دارد،مشروط بر اینکه کادرهای رهبری گروه های اپوزیسیون در مقابل دمکراسی گستران سر تعظیم فرود آورند و با تک حزبی و خود محوری از نوع دیگر خداحافظی نمایند! دوّم اینکه جوانان ما یک تصویر از همسر،خواهر و یا دوست دختر خود را روی تخته ای بچسبانند و با این پلاکارد به استادیوم بروند و یا عکس های زنان و دختران را در ابعاد ۲۰ ×۲۰ در جیب خود بگذارند و در استادیوم ورزشی انرا بیرون آورده و حضور تصویری زنان را شامل گردند و از این طریق ابروی حزب ملائی ها را برده و اقای خامنه ای را مجبور به عکس العمل نسبت به رفتار و اعمال و گفتار غیر انسانی شعبان بی مخ های پول پرست و آخوند پرست (حزب ملایی)بنمایند. اپوزیسیون مدافع دمکراسی و مخصوصأ زنان مدافع حقوق زن باید از این پس جهت تظاهرات تصویری زنان بکوشند و ابروی این نظام دیکتاتوری و آخوندها معیوب العقل مخالف پیشرفت جامعه،پیشرفت علم و گسترش فرهنگ مدرن را ببرند. منصور پیرخانقاه

  • mansour

    حزب ملائی ها اگر انسان و مسلمانند ،بجای اینکه مانع از ورود زنان به ورزشگاه ها بشوند،بهتر است از ورود وزیران و نمایندگان دزد به مجلس جلوگیری کنند!