ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک نماينده مجلس ایران: وجود ۴۱ خبرگزاری غير دولتی آفت است

بسياری از نهادهای ايران از جمله هلال احمر، دانشگاه آزاد، قوه قضائيه، مجلس شورای اسلامی و غيره، پايگاه‌های خبری مختص خود را دارند. اکنون این موضوع اعتراض یک نماینده مجلس را بر انگیخته.

غلامرضا مصباحی مقدم، نماينده مجلس ايران با انتقاد از تعداد زياد خبرگزاری‌های غيردولتی و وب‌سايت‌های اطلاع رسانی و روزنامه‌های داخلی، خواستار سازماندهی آنها توسط دولت يا قانون‌گذار شد.

به گفته اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، «در بسياری کشورهای پيشرفته همچون آمريکا و انگليس و فرانسه که سطحی بالا از آزادی اطلاعات وجود دارد» تنها يک يا دو خبرگزاری مهم وجود دارد.

به گزارش خبرگزای ايسنا، مصباحی مقدم در ادامه گفت: «شايد تعدد خبرگزاری‌های ايران مايه افتخار در برابر ساير کشورها باشد، ۴۱ خبرگزاری مجوزدار از يک جنبه اثر مثبت دارد اما از صد جنبه تأثير منفی؛ جهت منفی اينست که خوراک اين ۴۱ خبرگزاری از کجا و چگونه تأمين می‌شود؟».

نماينده تهران در مجلس و رئيس پيشين مرکز تحقيقات اسلامی سپاه پاسداران با آفت خواندن تعدد خبرگزاری و روزنامه‌ها، دليل تأسيس اين خبرگزاری‌ها را تمرکز بر يک موضوع و مسئله خاص دانست، در حالی که آنها پس از تشکيل به دنبال حوزه های غير مرتبط می‌روند.

او از مطبوعات و رسانه‌های ايران خواست که در انتقال خبر و انتخاب تيتر درست، اخلاقی عمل کنند و اعتماد را به زندگی اجتماعی باز گردانند.

هر نهاد یک خبرگزاری

بسياری از نهادهای ايران از جمله هلال احمر، دانشگاه آزاد، قوه قضائيه، مجلس شورای اسلامی و غيره، پايگاه‌های خبری مختص خود را دارند.

خبرگزاری ابنا، متعلق به مجمع جهانی اهل بيت، ايسنا خبرگزاری دانشجويان ايران متعلق به جهاد دانشگاهی، ايلنا خبرگزاری کار ايران متعلق به جهاد دانشگاهی، خبرگزاری‌های تسنيم و فارس نزديک به سپاه پاسداران، خبرگزاری مهر متعلق به سازمان تبليغات اسلامی از جمله خبرگزاری‌های ايران هستند.

در اين ميان ايرنا خبرگزاری رسمی دولت ايران به شمار می‌آيد که پيش از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ايران با نام پارس فعاليت می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.