ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگيری خبرنگار شبکه الجزيره در فرودگاه برلين

احمد منصور که برای انجام مصاحبه‌ای برای برنامه «بدون مرز» اين شبکه وارد آلمان شده بود، شنبه ۲۱ ژوئن در فرودگاه تگل برلين دستگير شد.

احمد منصور، خبرنگار شبکه تلويزيونی الجزيره در فرودگاه برلين توسط پليس آلمان دستگير شد. علت دستگيری اين روزنامه نگار حکم ۱۵ سال حبسی است که سال گذشته دادگاهی در مصر غياباً برای او صادر کرد. شبکه الجزيره دستگيری همکار خود را نابخردانه توصيف کرد و خواهان آزادی او است.

به گفته شبکه الجزيره منصور که برای انجام مصاحبه‌ای برای برنامه «بدون مرز» اين شبکه وارد آلمان شده بود، شنبه ۲۰ ژوئن در فرودگاه تگل برلين دستگير شد. اين شبکه در سايت اينترنتی خود نوشته است که دولت آلمان اجازه ندارد برای تعقيب و دستگيری کارکنان رسانه‌ها با دولت مصر همکاری کند.

در ويديو کوتاهی که در شبکه اينترنتی الجزيره منتشر شد منصورکه مليت مصری_انگليسی دارد در فرودگاه برلين توضيح می‌دهد که به او اتهام سرقت و تجاوز زده شده‌ است. او همه اين اتهامات را ساختگی و دروغ خواند.

پليس آلمان خبر دستگيری اين روزنامه‌نگار ۵۲ ساله را تأييد کرد و گفت که منصور براساس حکم تعقيب بين‌المللی که از طرف مصر صادر شده بود، دستگير شده است.

سال گذشته دادگاهی در قاهره به‌طور غيابی احمد منصور را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. جرم او شرکت در شکنجه يک وکيل در سال ۲۰۱۱، در ميدان التحرير در حين تظاهرات عليه حسنی مبارک اعلام شد.

شبکه الجزيره بعنوان يکی از رسانه منتقد رييس جمهوری مصر، عبدالفتاح السيسی شناخته می‌شود. دولت قاهره معتقد است که شبکه الجزيره، که مقر آن در دوحه است از اخوان المسلمين حمايت می‌کند.

سال گذشته نيز دادگاه قاهره سه روزنامه‌نگار شبکه الجزيره را به اتهام حمايت از اخوان المسلمين به هفت سال زندان محکوم کرد که پس از بررسی مجدد حکم آزاد شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.