ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش شهر تاريخی پالميرا را بمب‌گذاری کرده است

شهر تاريخی پالميرا در استان حمص سوريه قرار دارد و در دوران قديم بين‌النهرين را به شمال سوريه متصل می‌کرد. اين شهر در ماه گذشته در يک نبرد خونبار به دست گروه داعش افتاد.

يک گروه ناظر بر جنگ سوريه يکشنبه ۲۱ژوئن/۳۱خرداد از مين‌گذاری‌ها و بمب‌گذاری‌های گسترده گروه دولت اسلامی در ويرانه‌های شهر تاريخی پالميرا خبر داد.

شهر تاريخی پالميرا در استان حمص سوريه قرار دارد و در دوران قديم بين‌النهرين را به شمال سوريه متصل می‌کرد. اين شهر در ماه گذشته در يک نبرد خونبار به دست گروه دولت اسلامی(داعش) افتاد.

دیدبان حقوق بشر سوريه در اين باره اظهار داشت که برای ما هنوز روشن نيست که دليل اين مين‌گذاری‌ها و بمب‌گذاری‌ها به دست داعش تخريب اين شهر تاريخی است يا جلوگيری از پيشروی نيروهای دولتی به سوی اين شهر.

رامی عبدالرحمان، رئيس اين سازمان به رويترز گفت:«بيشتر مين‌ها در اطراف آمفی تئاتر اين شهر کاشته شده و ما هنوز منظور واقعی اين کار را درک نمی کنيم.»

نيروهای داعش پيش ازاين بارها آثار مهم تاريخی در قلمروی حکمرانی خود از جمله موزه باستانی موصل درعراق را نابود کرده است. ويرانه‌های شهر پالميرا نيز از دوران باستان باقی مانده و در سال ۲۰۱۳ توسط يونسکو در فهرست ميراث جهانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: داعش به‌طور کامل شهر تاریخی پالمیرا را تصرف کرد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bamshad Gill

    احتمال میدم که منظور شما "مین گذاری" هست و نه بمب گذاری...