ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: اگر لازم باشد چند روز بيشتر گفت‌وگو می‌کنيم

عباس عراقچی درباره نتايج پنج روز مذاکره با نمايندگان کشورهای ۱+۵ در وين گفت: «اختلاف نظرهايی که وجود دارد مقداری کمتر شده اما پيشرفت کار به آن اندازه‌ای که انتظار داشتيم نيست.»

عباس عراقچی، عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران درباره نتايج پنج روز مذاکره با نمايندگان کشورهای ۱+۵ در وين گفت: «اختلاف نظرهايی که در مورد متن توافقنامه وجود دارد مقداری کمتر شده اما پيشرفت کار به آن اندازه‌ای که انتظار داشتيم نيست.»

عباس عراقچی: اختلافات در بعضی مسايل جدی‌تر است

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، عباس عراقچی در وين ‌گفت: «متن مربوط به توافقنامه، متن پيچيده‌ای است و ابعاد مختلفی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ حقوقی و از همه مهمتر به لحاظ سياسی دارد. بايد بررسی‌های کاملی روی آن صورت گيرد. اين کار ابتدا در سطح کارشناسان سپس در سطح معاونان انجام می‌شود.»

او که پیش از سفر به لوکزامبورگ و دیدار با وزیران خارجه سه کشور اروپایی و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، با اشاره به روزهای پایانی مهلت مذاکرات هسته‌ای برای دستیابی به توافق نهایی گفت: «همان‌گونه که بارها گفته شده اين مهلت برای ما نهايی نيست و اگر لازم باشد که چند روز بيشتر گفت‌وگو کنيم اين کار را انجام خواهيم داد.»

به‌گفته عراقچی آن‌چه که برای ایران مهم است رسيدن به يک توافق مطلوب و مورد قبول است تا برنامه هسته‌ای ايران به رشد و پيشرفت خود ادامه دهد و تحريم‌ها هم برداشته شود.

او اظهار امیدواری که در روزهای آينده اختلافات کمتر شود و به متن واحدی دست يابند. با اين حال عراقچی گفت: «اختلافات در بعضی مسايل جدی‌تر است و به بررسی‌های بيشتری احتياج دارد و اميدواريم امروز در جريان ملاقات وزرای امور خارجه بحث بيشتری در خصوص چند موضوع کليدی مورد اختلاف صورت گيرد.»

هیأت مذاکره‌کننده ایران پس از پايان مذاکرات لوکزامبورگ به وين باز خواهد گشت و مذاکرات را ادامه خواهد داد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در مذاکرات لوکزامبورگ حضور دارد.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان بر پایه مهلت از پیش تعیین شده تا ۱۰ تیر / ۳۰ ژوئن فرصت دارند که به توافق نهایی دست پیدا کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    دنیا را گذاشتی سرکار برادر......