ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی یک کشاورز در آذربایجان غربی در پی تهدید پاسگاه ویژه منابع طبیعی

یک کشاورز از روستای برنجه (بیراینجه) در شهرستان تکاب پس از تهدید پاسگاه ویژه منابع طبیعی این شهرستان خودکشی کرد.

یک کشاورز از روستای برنجه (بیراینجه) در شهرستان تکاب پس از تهدید پاسگاه ویژه منابع طبیعی این شهرستان خودکشی کرد.

نبی‌الله حامدی در نتیجه اخطارها و تهدیدات پاسگاه ویژه منابع طبیعی خود را به دریاچه زندان برنجه انداخت.

به گزارش اویان نیوز، روز سه‌شنبه ۲۶خردادماه، نبی‌الله حامدی در روستای برنجه (بیراینجه) شهرستان تکاب، در نتیجه اخطارها و تهدیدات پاسگاه ویژه منابع طبیعی، خود را به دریاچه «زندان برنجه» انداخت و غرق شد.

این کشاورز که پیشتر به شخم زدن و کشت زمین خود اقدام کرده بود، سه روز قبل از خودکشی به اتهام «تخریب و تصرف در منابع طبیعی» به پاسگاه ویژه منابع طبیعی تکاب احضار و به پرداخت جریمه و زندان تهدید شده بود.

نبی‌الله حامدی که از سال‌های دور در آن اراضی به کشاورزی مشغول بوده است، در سه سال اخیر در زمین خود محصولی نکاشته بود. مسئولان اداره منابع طبیعی تکاب نیز ادعا کرده‌اند که این اراضی جزء «منابع طبیعی» بوده و او دیگر نمی‌تواند در آن محل کشاورزی کند.

حامدی که پدر پنج فرزند بود، پس از بازگشت از پاسگاه به سمت روستا، خود را در دریاچه ۷۰ متری «زندان برنجه» انداخت.

در روستای برنجه شمار بسیاری معدن سنگ تراورتن فعال است که به نظر اهالی منطقه فعالیت این معادن موجب تخریب منابع طبیعی و اراضی کشاورزی شده است. این در حالی است که مسئولان اداره منابع طبیعی با معدن‌کاران مماشات می کنند اما با کشاورزان برخورد سختگیرانه‌تری دارند.

به گفته اهالی منطقه، اداره منابع طبیعی تکاب، چند سال است که با ارائه نقشه‌ای، بسیاری از زمین‌های کشاورزی را جزء «منابع طبیعی» اعلام کرده و به تصرف آن‌ها اقدام کرده است.

پیشتر نیز اداره منابع طبیعی تکاب در چند روستای دیگر، روستاییان را به اتهام «تخریب و تصرف در منابع طبیعی» به پرداخت جریمه و زندان محکوم کرده بود.

روستای برنجه (بیراینجه) در ۲۸ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع شده و دریاچه «زندان برنجه» پدیده‌ای طبیعی است که در جنوب این روستا و کنار رودخانه قرار گرفته است.

روستای برنجه که غنی از معادن سنگ تراورتن است، از روستاهای فقیر تکاب به‌شمار می‌رود که از داشتن آب آشامیدنی لوله‌کشی و حتی جاده خاکی مناسب نیز محروم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.