ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفرانس مطبوعاتی خبرنگار الجزیره، پس از آزادی در برلین

احمد منصور، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره که روز شنبه توسط پلیس آلمان در فرودگاه برلین دستگیر شده بود روز دوشنبه آزاد شد و امروز سه‌شنبه ۲۳ ژوئن در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

احمد منصور، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره که روز شنبه توسط پلیس آلمان در فرودگاه برلین دستگیر شده بود روز دوشنبه آزاد شد و امروز سه‌شنبه دوم تیرماه / ۲۳ ژوئن در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

احمد منصور پس از آزادی در برلین

این خبرنگار مشهور الجزیره در کنفرانس خود از حمایتی که از او شد سپاسگزاری کرد و گفت آزادی‌اش به جهان نشان می‌دهد که آزادی مطبوعات وجود دارد.

احمد منصور در برابر اتهامی که به او زده شد گفت: «من از آغاز این ماجرا مطمئن بودم که [این بازداشت]  پاپوش‌دوزی است.»

منصور برای انجام مصاحبه‌ای برای برنامه «بدون مرز» شبکه الجزیره وارد آلمان شده بود و شنبه ۲۰ ژوئن در فرودگاه تگل برلین دستگیر شد.

سال گذشته دادگاهی در قاهره به‌طور غیابی احمد منصور را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. جرم او شرکت در شکنجه یک وکیل در سال ۲۰۱۱، در میدان تحریر قاهره در حین تظاهرات علیه حسنی مبارک اعلام شد.

احمد منصور در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت رژیم مصر را یک حکومت دیکتاتوری می‌داند و علیه آن مبارزه می‌کند.

در کنفرانس مطبوعاتی، وکلای منصور گفتند که او هیچ شکایتی علیه آن‌چه در دو روز اخیر در آلمان گذشت ندارد اما توضیح در این‌باره را ضروری می‌داند. آندرئاس واتربرگ، وکیل دادگستری گفت این سئوال مطرح است که چگونه یک تحقیق با انگیزه‌های ظاهراً سیاسی توسط دستگاه قضایی مصر در آلمان نیز معتبر شناخته شده است. او افزود اینترپل این درخواست قضایی مصر را فوراً رد کرده بود، چرا که مقامات آن ملاحظات قابل توجهی را در نظر گرفتند.

در مدت دو روز بازداشت احمد منصور در برلین رسانه‌های آلمان به‌شکل عمومی بازداشت او را مورد انتقاد قرار دادند و سپس از آزادی او استقبال کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.