ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو فعال کارگری در ایران بازداشت شدند

کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری از بازداشت دو فعال کارگری در شهر سنندج خبر داد.

کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری از بازداشت دو فعال کارگری در شهر سنندج خبر داد.

بنا به گزارش کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری، روز چهارشنبه ۳ تیرماه، رضا امجدی فعال کارگری و عضو این کميته و فردين ميرکی، فعال کارگری برای پيگيری و اطلاع از حکم پرونده‌شان به دادگستری استان کردستان در شهر سنندج مراجعه کردند اما بازداشت شدند.

این دو فعال کارگری از طرف شعبه ۴ اجرای احکام دادگستری شهر سنندج دستگير و روانه زندان مرکزی این شهر شدند.

رضا امجدی در روز ۵ ارديبهشت ۹۴ توسط نيروهای لباس شخصی بازداشت و بعد از ۱۵ روز با وثيقه ۳۰ ميليون تومانی آزاد شده بود. فردين ميرکی نیز در روز یکم آذرماه سال گذشته توسط نيروهای امينتی دستگير و پس از دو ماه بازداشت با وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

رضا امجدی به اتهام عضويت در کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری به سه ماه و يک روز و فردين ميرکی به همين اتهام به ۹ ماه تحمل حبس تعزيری محکوم شده بودند.

روز سه‌شنبه دوم تیرماه نیز فرزاد مرادی‌نيا از اعضای کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری با تأييد دادگاه تجديد نظر استان کردستان به دو سال حبس تعزيری محکوم شد.

فرزاد مرادی‌نيا در روز ۱۶ آذرماه سال گذشته در حالی که به دلیل بيماری مزمن گوارشی در وضعيت نامناسب جسمی قرار داشت توسط مأموران امنیتی در خانه‌اش دستگير و پس از ۲۵ روز در تاريخ ۱۱ دی‌ماه همان سال با قرار وثيقه ۷۰ ميليون تومانی آزاد شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.