ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس شورای اروپا: مذاکرات درباره یونان پایان خوشی دارد

در حالی‌که مذاکرات دولت یونان و وام‌دهندگان بین‌المللی‌اش همچنان ادامه دارد و به نتیجه مشخصی نرسیده است، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نسبت به این مذاکرات اظهار خوش‌بینی کرد.

در حالی‌که مذاکرات دولت یونان و وام‌دهندگان بین‌المللی‌اش همچنان ادامه دارد و به نتیجه مشخصی نرسیده است، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نسبت به این مذاکرات اظهار خوش‌بینی کرد.

دونالد توسک: احساس می‌کنم که بر خلاف تراژدی سوفوکل، این داستان یونانی پایان خوشی دارد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد توسک روز پنج‌شنبه ۲۵ ژوئن / ۴ تيرماه گفت مذاکرات درباره بحران مالی یونان «نیازمند ساعت‌ها گفت‌وگوست» اما «پایان خوشی» در چشم‌انداز آن است.

رئیس شورای اروپا گفت: «کار همچنان ادامه دارد و مطمئناً هنوز به ساعت‌های زیادی گفت‌وگو [برای دستیابی به توافق با یونان] نیاز است.»

او افزود: «اما من احساس می‌کنم که بر خلاف تراژدی سوفوکل، این داستان یونانی پایان خوشی دارد.»

خوش‌بینی رئیس شورای اروپا  در حالی ابراز شده که ماراتن گفت‌وگوها درباره بدهی مالی یونان همچنان بدون نتیجه ادامه دارد.

دولت یونان و وام‌دهندگان به آن، کمیسیون پارلمان اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول، نتوانسته‌اند بر روی اصلاحاتی که راه کمک‌های مالی آینده به یونان را باز خواهد کرد به توافق برسند.

یونان از ماه‌ها پیش با وام‌دهندگان بین‌المللی برای بازپرداخت ۷,۲ یورو بدهی خود مذاکره می‌کند. وام‌دهندگان برای ادامه کمک‌های خود شرط اصلاحات مالی را که برنامه ریاضت اقتصادی است مطرح می‌کنند. بر پایه این برنامه برخی از مزایای اجتماعی، از جمله حقوق بازنشستگی شهروندان یونان، کاسته و مالیات بر ارزش اضافی افزوده خواهد شد. دولت یونان ابتدا این اصلاحات را رد می‌کرد و معتقد بود که با برنامه ریاضت اقتصادی، اقتصاد این کشور رشد نخواهد کرد و بحران اقتصادی آن عمیق‌تر خواهد شد. پس از آن، در حالی‌که همه طرف‌ها به شکست مذاکرات می‌اندیشیدند دولت یونان روز دوشنبه پیشنهادهای جدید خود را ارائه داد و از آن روز بر سر این پیشنهادها گفت‌وگو می‌شود اما شواهد نشان‌دهنده اختلاف نظر دو طرف است.

رسانه‌های یونانی گفته بودند که آتن به سازش در مورد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین محدودیت در حقوق بازنشستگی آماده است. بر این اساس به‌جای کاهش سن بازنشستگی، حقوق‌های بالای بازنشستگی کاهش خواهند یافت و مالیات هتل‌های بزرگ بیشتر خواهد شد.

اکنون دو طرح پیشنهادی اصلاحات روی میز وزیران دارایی کشورهای منطقه یورو قرار دارد: فهرست پیشنهادهای دولت یونان و نقشه پیشنهادی وام‌دهندگان بین‌المللی.

دیپلمات‌ها می‌گویند وزیران دارایی منطقه یورو باید تصمیم بگیرند که کدام برنامه را اساس گفت‌وگوهای خود قرار می‌دهند.

این مذاکرات باید تا پایان ماه ژوئن به نتیجه برسد در غیر این‌ صورت دولت یونان ورشکسته اعلام خواهد شد.

محدودیت زمانی و فشارهای مذاکرات، دولت چپگرای این کشور را با مشکلات تازه‌ای مواجه کرده و هم‌پیمانان آن، حزب دست‌راستی «یونانی‌های مستقل» در دولت تهدید کرده‌اند که در صورت تمکین در برابر طرحی که منافع یونان را در نظر نگیرد از ائتلاف خارج خواهند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.