ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشنج، این بار در مراسم افطاری رئیس‌جمهور با روحانیان

در پی شرکت فعالان سیاسی در مراسم افطاری حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و طرح مسأله حصر خانگی میرحسن موسوی و مهدی کروبی در آن، این بار مراسم افطاری رئیس‌جمهور با روحانیان جنجال‌برانگیز شد.

در پی شرکت فعالان سیاسی در مراسم افطاری حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و طرح مسأله حصر خانگی میرحسن موسوی و مهدی کروبی در آن، این بار مراسم افطاری رئیس‌جمهور با روحانیان جنجال‌برانگیز شد.

مراسم افطاری پنج‌شنبه شب چهارم تیرماه حسن روحانی با جمعی از روحانیان تهران، قم و سمنان

گزارش‌های منتشرشده از مراسم افطاری پنج‌شنبه شب چهارم تیرماه حسن روحانی با جمعی از روحانیان تهران، قم و سمنان حاکی از آن است که در این مراسم نیز همچون مراسم افطاری قبلی رئیس‌جمهور ایران، بار دیگر حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران اعتراضات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح و از ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران نیز انتقاد شده است.

وب‌سایت سحام‌نیوز ضمن اشاره به سخنان حسن روحانی در این مراسم که بیشتر حول مسأله اعتدال و مشکلات دولت و پیشبرد مذاکرات هسته‌ای متمرکز بود، نوشته، حجت‌الاسلام ادیب یکی از سخنرانان این مراسم از رئیس‌جمهور خواسته است «تعریفی دوباره از راه‌کارهای چگونگی دفاع از حقوق مردم براساس اصول قانون اساسی ارائه دهد».

ادیب گفت: «متأسفانه براساس تعاریف و استنباط‌‌های غلط، حقوق مردم ضایع می‌شود که نمونه آن تعطیلی کنسرت‌های قانونی و مجوزدار است که من این را نادیده گرفتن حقوق مردم و خلاف قانون اساسی می‌دانم.»

سحام‌نیوز نوشته است که حجت‌الاسلام ادیب در ادامه سخنان خود، به «ممنوع‌التصویری محمد خاتمی» و «حصر غیرقانونی و غیرشرعی رهبران جنبش سبز» در حضور حسن روحانی اعتراض کرد.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای پایان دادن به حصر آن‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. محافظه‌کاران از این رهبران مخالفان به‌عنوان «سران فتنه» نام می‌برند.

ممنوعیت انتشار خبر و تصویر محمد خاتمی نیز سال گذشته از سوی قوه قضائیه مطرح شد.

بنا به گزارش سحام‌نیوز در خلال سخنان ادیب، تعداد قابل توجهی از علمای دینی با گفتن جمله «احسنت»، سخنان او را تأیید کردند، اما ناگهان هفت - هشت نفر از ائمه‌ جمعه و روحانیان حاضر در مجلس، فریاد «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضدولایت فقیه» سر دادند و جلسه را برای لحظاتی به تشنج کشیدند.

در این میان یکی از روحانیان جمع حاضر را تحریک به ترک مجلس کرد که بر اساس این گزارش سخنان این روحانی با بی‌توجهی حاضران مواجه شد و کسی مجلس را ترک نکرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز به نقل از حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران، فرزند مداح معروف صادق آهنگران، همین مسائلی که در گزارش سحام‌نیوز آمده است را تأیید کرد و نوشت روحانی‌ای که جمع را تحریک به ترک مجلس کرد از امامان جمعه بود.

پس از سخنان ادیب، حجت‌الاسلام مهدی طباطبايی جمع را آرام کرد و به شعاردهندگان گفت: «به جای غرش کردن و شعار دادن به فکر آبروی اسلام باشيد و به داد اسلام برسيد.»

محمدعلی آهنگران در گزارش خود گفته است: «ظاهراً همچون ضيافت افطار فعالان سياسی، افطار روحانيون هم متأثر از موضوعاتی چون ممنوع‌التصويری بوده و اين بحث و مناقشه را پايانی نيست.»

پیش از این در مراسم افطاری که شامگاه چهارشنبه سوم تیر به دعوت حسن روحانی برگزار شده بود، غلام‌حسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران خواهان آزادی موسوی و کروبی شده بود. کرباسچی از موسوی با عنوان «سید مظلوم» یاد کرده بود.

رسانه‌های محافظه‌کار از جمله خبرگزاری‌های تسنیم و فارس گزارش داده‌ بودند که شماری از فعالان سیاسی اصولگرا در اعتراض به سخنان کرباسچی و «حمایت از سران فتنه» جلسه را ترک کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    جان مردم به لب رسیده و پولها به خادج از مرزها میرود: جمهوری اسلامی با هدیه ۵۰۰ میلیون دلاری به نجات ونزوئلا از ورشکستگی می‌شتابد ! دویچه وله - انبارهای مواد غذایی در ونزوئلا تهی شده‌اند. سقوط بهای نفت به تضعیف جدی اقتصاد این کشور و بحران تامین مایحتاج منجر شده است. ایران اعتباری نیم میلیارد دلاری برای برون رفت از این بحران به ونزوئلا می‌دهد. نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پس از ملاقات با هیات اعزامی ایران در کاراکاس، از یک توافق اعتباری بین دو کشور خبر داد. مادورو گفت اولین واریز به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار بوده است !