ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن دو کارگر در تهران بر اثر «گاز گرفتگی در چاه»

کارگر اول پس از اينکه وارد چاه شد به دليل مسموميت شديد در داخل چاه گرفتار می‌شود. دو کارگر ديگر نيز برای نجات کارگر اول وارد چاه شده که اين دو کارگر نيز دچار گازگرفتگی می‌شوند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفته که دو کارگر جوان بر اثر مسموميت ناشی از گاز گرفتگی هنگام تخليه چاه فاضلاب يک واحد مسکونی، جان خود را از دست دادند.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افز.د: «وقوع اين حادثه روز گذشته (جمعه پنجم تير) در محله قيام دشت خيابان باهنر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اعلام و ماموران دو ايستگاه آتش نشانی به اين محل اعزام شدند.»

به گفته او، کارگر اول پس از اينکه وارد چاه شد به دليل مسموميت شديد در داخل چاه گرفتار می‌شود. دو کارگر ديگر نيز برای نجات کارگر اول وارد چاه شده که اين دو کارگر نيز دچار گازگرفتگی شده و در داخل چاه گرفتار می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: «آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه، هر سه کارگر را از داخل چاه خارج می‌کنند که متاسفانه دو نفر از آن‌ها به دليل مسموميت ناشی از گازگرفتگی جان خود را از دست می‌دهند.»

سالانه بسياری از کارگران در شاخه‌های گوناگون دچار حوادث شغلی می‌شوند و گاه جان خود را از دست می‌دهند.

بر پايه گزارش وزارت کار، سالانه دست‌کم ۹۸۰۰ نفر در ايران بر اثر حوادث و بيماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

از اين رقم سالانه ۱۴۰۰ تن بر اثر حوادث شغلی جان خود از دست می‌دهند و شش برابر آن يعنی ۸۴۰۰ نفر نيز بر اثر بيماری‌های شغلی فوت می‌کنند.

سازمان پزشکی قانونی همچنين گفته است در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند و تلفات حوادث کار طی سال‌های اخير سير صعودی داشته است.

اين آمار صرفاً مرگ‌های ناشی از حوادث شغلی را شامل می‌شود و شامل مرگ‌های ناشی از بيماری‌های شغلی نيست.

در اين ۱۰ سال کمترين ميزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بيشترين اين آمار با ۱۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ گزارش شده ‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.