ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات هسته‌ای در وین: کری و ظریف گفت‌وگو کردند

این ملاقات سه روز قبل از پایان مهلت نهایی دستیابی به توافق هسته‌ای صورت گرفت. در این نشست دو طرف بر «کار سختی» که در روزهای آینده پیش رو خواهند داشت تأکید کردند.

دیدار محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با همتای آمریکایی خود، جان کری در وین پس از ۹۰ دقیقه گفت‌وگو به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این ملاقات سه روز قبل از پایان مهلت نهایی دستیابی به توافق هسته‌ای در ۳۰ ژوئن / ۹ تیر صورت گرفت. در این نشست دو طرف بر «کار سختی» که در روزهای آینده پیش رو خواهند داشت تأکید کردند.

جان کری در پایان این نشست ضمن اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل مسائل گفت: «مسائل بسیار دشواری پیش روی ماست و ما باید سخت کار کنیم.»

وزیر خارجه ایران نیز به خبرنگاران گفت: «با آقای کری موافقم، اما نه برسر مسائل دشوار بلکه بر سر لزوم پیشرفت و کار برسر متن توافقنامه.»

ظریف پس از ورود به وین در فرودگاه این شهر گفته بود: «اگر طرف مقابل آمادگی به رسمیت‌شناختن حقوق مردم ایران و انجام وظایف خود را داشته باشد و زیاده‌خواهی نکند، حتماً به توافق خواهیم رسید.»

پیش از این نشست عباس عراقچی عضو ارشد هیأت ایرانی در نشست خبری گفت: «قسمت‌های عمده‌ای از متن توافق نهایی آماده است.»

بیشتر بخوانید: شمارش معکوس مذاکرات هسته‌ای: ظریف وارد وین شد

در روزهای آینده علاوه بر فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه نیز به این مذاکرات می‌پیوندد. با این حال هنوز حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وانگ یی، وزیر خارجه چین در این مذاکرات قطعی نشده است.

اغلب کشورهای مذاکره‌کننده این احتمال را می‌دهند که مذاکرات پس از ۳۰ ژوئن تمدید شود. دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند ضرب الاجل واقعی ۹ ژوئیه است نه ۳۰ ژوئن.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    بابا جان خامنه ای گفت ما بمب میخواهیم و اجازه بازرسی هم نمیدهیم .  چرا وقتتان را تلف میکنید؟!