ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه موسيقی دستان در اعتراض به لغو کنسرت‌ها برنامه اجرا نمی‌کند

گروه موسيقی دستان در اعتراض به لغو کنسرت‌ها می‌گويد فعلا تصميم ندارد در ايران برنامه‌ای برگزار کند. در سال‌های گذشته ده‌ها کنسرت موسيقی در ايران با فشار گروه‌های تندرو لغو شده است.

گروه موسيقی دستان در اعتراض به لغو کنسرت‌ها می‌گويد فعلا تصميم ندارد در ايران برنامه‌ای برگزار کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، سعيد فرج‌پوری يکی از اعضای گروه دستان می‌گويد: «با وجود آن‌که در نظر داشتيم در سال جديد، برنامه‌هايی را در ايران داشته باشيم اما به خاطر حاشيه‌هايی که اين روزها برگزاری کنسرت در ايران دارد، اين اتفاق فعلا رخ نخواهد داد.»

در سال‌های گذشته ده‌ها کنسرت موسيقی در ايران با فشار گروه‌های تندرو لغو شده، به تازگی هم مقامات قضايی به جمع لغوکنندگان کنسرت‌های موسيقی افزوده شده‌اند.

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائيه روز شنبه ششم تير گفته که دادستانی می‌تواند برای جلوگيری از جرم، حکم به تعطيلی کنسرت موسيقی بدهد.

کنسرت موسيقی پرواز همای از جمله برنامه‌هايی بود که خرداد امسال با دستور دادسرای فرهنگ و رسانه لغو شد.

به گفته صادقی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز برگزاری کنسرت‌های موسيقی بايد با نيروی انتظامی و دادستانی «هماهنگ کند تا مشکلی پيش نيايد.»

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز چند روز پيش گفت که دولت قصد دارد آيين‌نامه‌ای را که به نيروی انتظامی، اجازه لغو کنسرت‌های موسيقی می‌دهد، اصلاح کند.

بر پايه اين آيين‌نامه «برگزاری هرگونه برنامه هنری و نمايشی مستلزم اجازه مخصوص از نيروی انتظامی است.»

در همين حال عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور می‌گويد در مورد لغو کنسرت‌ها بزرگ‌نمايی می‌شود.

او گفته که به ۳۱۲ کنسرت موسيقی مجوز داده شده که فقط ۹ کنسرت لغو شده و از اين تعداد، سه کنسرت مشکل محتوايی داشته که خود مسئولان کنسرت آن را لغو کردند و دو کنسرت نيز توسط قوه قضاييه لغو شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.