ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قلعه ضحاك شهرستان هشترود

قلعه ضحاك در در۲۰کیلومتری جنوب شرقی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع است. تاریخ ساخت این بنا به دوره‌های اشکانیان و ساسانیان و بخشی به دوران‌ پس از ورود اسلام به ایران باز‌می‌گردد.

قلعه ضحاك در۲۰کیلومتری جنوب شرقی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع است. تاریخ ساخت این بنا به دوره‌های اشکانیان و ساسانیان و بخشی به دوران‌ پس از ورود اسلام به ایران باز‌می‌گردد.
نام محلی این قلعه «نارین قالا» است. این مجموعه باستانی در محوطه کوهستانی «سرمه‌لو» و در احاطه دو رودخانه «قرانقو» و «شورچایی» واقع شده است. مجموعه باستانی قلعه ضحاک در حدود ۱۰ کیلومتر طول و ۲-۱ کیلومتر عرض دارد. تنها بنای خارج از خاک این بنا که تقریباً سالم باقی‌ مانده، عبارت است از یک چهار طاقی، که در اثر مرور زمان پوشش طاق و یکی از پایه‌های آن تخریب شده است. در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این بنا مورد مرمت قرار گرفته است.

فرستنده تصاویر:
رضا احمدپور

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.