ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یمن: کشته شدن ده‌ها نفر در حمله تروریستی علیه شیعیان

صنعا، پایتخت یمن صحنه یک انفجار تروریستی علیه شیعیان بود. در این حمله دست‌کم ۲۸ نفر کشته شدند.

صنعا، پایتخت یمن صحنه یک انفجار تروریستی علیه شیعیان بود. در این حمله دست‌کم ۲۸ نفر کشته شدند.

انفجار تروریستی در مرکز صنعا علیه شیعیان یمن

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع پزشکی یمن صبح سه‌شنبه ۳۰ ژوئن / ۹ تيرماه اعلام کردند که این اقدام تروریستی شب گذشته با انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده انجام شد و در آن دست‌کم ۲۸ نفر، از جمله هشت زن کشته شدند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در بیانیه‌ای که در اینترنت منتشر کرد، مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت. داعش در بیانیه خود نوشت این حمله به «یک لانه شیعیان در صنعا» انجام شد.

به‌گفته یک منبع امنیتی یمن این حمله تروریستی محل سکونت برادران فیصل و حمید جیاش، از رهبران شیعیان حوثی را هدف قرار داده بود. انفجار زمانی صورت گرفت که جمعیت بسیاری برای مراسم سوگواری یکی از نزدیکان خانوادگی این دو برادر در خانه آن‌ها گرد آمده بودند.

شاهدان عینی گفته‌اند، شیعیان حوثی محل انفجار را که در محله‌ای در مرکز صنعا قرار دارد مسدود کردند اما اجازه دادند که آمبولانس‌ها برای نجات قربانیان رفت‌وآمد کنند.

همزمان، خبرگزاری سبا یمن اعلام کرد که بامداد روز سه‌شنبه شیعیان حوثی به سمت پایگاه نظامی السلیل عربستان، واقع در منطقه ریاض، یک موشک اسکاد شلیک کرده‌اند.

این خبرگزاری که توسط حوثی‌ها نظارت می‌شود به‌نقل از سخنگوی نظامی گفته است موشک‌ شلیک‌شده «با دقت به هدف خود اصابت کرده است.»

این سخنگوی نظامی گفته است شلیک موشک «پاسخی به خشونت‌های عربستان سعودی است که حملات نظامی خود علیه یمن را شدت بیشتری بخشیده است.»

شلیک این موشک از سوی عربستان تأیید نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.