ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال علی مطهری از سخنان رئيس قوه‌ قضائيه درباره اعتراضات سال ۸۸

علی مطهری که چند بار از لغو حصر خانگی موسوی و کروبی دفاع کرده، در نامه تازه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئیس قوه قضائیه از سخنان او درباره رویدادهای ۸۸ استقبال کرد.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران که چند بار از لغو حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران اعتراضات سال ۸۸ خورشیدی، موسوم به جنبش سبز، دفاع کرده در نامه تازه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئیس قوه قضائیه از سخنان او درباره رویدادهای ۸۸ استقبال کرد.

علی مطهری: چه رفتارهايی از طرف مقابل سر زد که دو شخصيت باتجربه سياسی و علاقه‌مند به انقلاب و نظام و رهبری دچار آن قصور يا تقصير شدند؟

در نامه مطهری که در وب‌سایت او منتشرشده، سخنان صادق لاریجانی «منطقی‌تر» ارزیابی شده که به‌گفته او « می‌تواند فتح بابی برای حل‌وفصل اين معضل اجتماعی باشد».

صادق لاریجانی صبح روز یکشنبه هفتم تیرماه در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه رویدادهای سال ۸۸ را «شبه‌کودتا» نامیده و گفته بود: «من نمی‌خواهم بگويم که آن‌ها که اعتراض را شروع کردند قصد کودتا و براندازی داشتند اما بستری را فراهم کردند تا افراد ضد انقلاب که عليه ولايت فقيه فرياد می‌زدند بر اين بستر سوار شوند.»

رئیس قوه قضائیه افزوده بود: «آن‌ها شايد دنبال اعتراض صرف بودند اما داشتند می‌ديدند که بر روی اين اعتراضات يک جريان فاسد، کشور را به آشوب می‌کشاند.»

علی مطهری در نامه خود گفته است اين سخنان صادق لاریجانی با کسانی که به گفته او «دوستان نادان انقلاب»اند و «اساساً هيچ‌گونه اعتراضی را در جمهوری اسلامی به رسميت نمی‌شناسند... و می‌گويند اعتراضات سال ۸۸ برای براندازی نظام بود»، فرق دارد و رئیس قوه قضائیه «هم‌سو با قانون اساسی حق اعتراض مدنی را به‌رسميت شناخته» است.

علی مطهری «به رسمیت شناختن حق اعتراض» را گام نخست از سوی صادق لاریجانی برای پایان دادن به موضوع اعتراضات سال ۸۸ دانسته و در ادامه، گام دوم را پرداختن به «مقدمات و علل قصور يا تقصير آن دو نفر» (موسوی و کروبی) عنوان کرده است.

میرحسین موسوی به همراه همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای پایان دادن به حصر آن‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. محافظه‌کاران از این رهبران مخالفان به‌عنوان «سران فتنه» نام می‌برند.

مطهری نوشته است: «چه شد و چه رفتارهايی از طرف مقابل سر زد که دو شخصيت باتجربه سياسی و علاقه‌مند به انقلاب و نظام و رهبری دچار آن قصور يا تقصير شدند؟ اگر سهم همه اطراف فتنه سال ۸۸ مشخص و عدالت بدون هرگونه مصانعه و ملاحظه‌کاری اجرا شود، شاهد خواهيد بود که آن دو محصور نيز به خطاهای خود در آن فضای هيجانی اعتراف خواهند کرد و گام بلندی برای حل اين مشکل برداشته خواهد شد.»

او گفته است اگر همه در این رویدادها به‌دور از خطا ارزیابی شوند و فقط موسوی و کروبی مقصر دانسته شوند و تنها راه حل را توبه آن دو بدانند، مشکلی حل نخواهد شد.

مطهری افزوده است: «آن‌چه که روح و وجدان جامعه را قانع و آرام می‌کند اجرای عدالت درباره همه طرف‌های آن ماجراست و البته جرم اين طرف‌ها متساوی نيست.»

علی مطهری در حالی از سخنان رئیس قوه قضائیه استقبال کرده که او روز دوشنبه این را هم گفته بود که «در بحث برخورد با  فتنه جای تعارف با کسی وجود ندارد». صادق لاریجانی افزوده بود: «نبايد اجازه داد اين مسائل در کشور تکرار شود و بعد هم با عاملين اين جريان خوش‌وبش کنيم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بنده با نظر جناب کامران کاملآ موافقم . درود بر شما .

  • مهدی

    عههههههههههههههه علی مطهری هست؟اخه از وقتی روحانی اومده انگار همه چی درست شده و دیگه حرف نمیزنه.البته ی مشکل کوچیک مونده: پ تو کیبورد من هنوز سر جاش نیستا

  • faryad

    لاریجانی مردم معترض را شبه کودتا چی خوانده و مطهری هم تایید کرده! واقعا که !

  • کامران

    ولایت فقیه یعنی حکومت باورهایی که نقد نشده و مقدس مانده ! باورها و سیستمی که دائم خودش را در تولید جهل و باندهای مافیایی فاسد بازتولید می کند . در این سیستم ولی فقیه ارباب است و از اشرافیت روحانی بیرون آمده و حافظ منافع روحانیت است و سپاه و بسیچ و اوباش لباس شخصی سربازان و آدمکشان این سیستم است .شکوه و ارزش جنبش سبز در شعار های ضد ولی فقیه و دیکتاتور و زنده باد جمهوری ایرانی بود .همین که مفاهیم و معانی جمهوری ایرانی و سیستم حکومتی عاری از ولی فقیه مطرح شد نشانگر آغاز فروپاشی این سیستم است .در شرایط امروز ولی فقیه بی آبرو شده جز عده ای بی سواد و جاهل و مجیزگو کسی به راستی به این مجسمه ی بلاهت باور ندارد ، نهاد ولایت هم ناکارآمد و دیکتاتور ساز شناخته شده است .اشرافیت روحانی دچار شکاف شده است ؛شکاف بین اقتدارگرایی و یا سنت گرایی ِ فردی .آدمکشان و جیرخواران سپاه بسیج هم با فساد مالی دوران احمدی نژاد و دزدی ها و چپاول ها از یک نیروی ایدئولوژیک به مشتی متظاهر و سوءا ستفاده گر و باندهای مافیایی هیئتی تبدیل شده اند و در حال رشد و مبارزه با اشرافیت روحانی برای کسب قدرت هستند .در این فضا به هیج عنوان نباید بازی های اصلاح طلبان حکومتی ، مزورانی مثل علی مطهری و حتی موسوی و کروبی را خورد و با قدرت باید از اصل ولایت و تقدس اصول اسلامی عبور کرد و خمینی را با دوران طلایی اش را به زباله دان تاریخ در کنار هیتلر و استالین و چنگیز و سپاهیان عرب صدراسلام فرستاد .نابود باد اصل منحوس ولایت فقیه و زنده باد جمهوری ایرانی

  • Majid

    استقبال علی مطهری = نمایش اندر نمایش!