ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعيت بحران آبی در تهران تشدید شد

خسرو ارتقايی، مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران می‌گوید میزان بارندگی در تهران چنان کاهش داشته که بحران آبی در آن تشدید شده است.

خسرو ارتقايی، مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران می‌گوید میزان بارندگی در تهران چنان کاهش داشته که بحران آبی در آن تشدید شده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خسرو ارتقايی گفت از ابتدای سال جاری تا اردیبهشت‌ماه وضعیت بارندگی در تهران خوب بود اما از نيمه ارديبهشت‌ماه تا به امروز بارندگی جدی در سطح استان نبوده است.

به‌گفته او در مجموع ۸۱۶ ميليون مترمکعب آب در سد‌های پنج‌گانه استان تهران موجود است که در مقايسه با شرايط عادی تقریباً ۱۴۶ ميليون مترمکعب کسری آب وجود دارد.

بر این اساس، وضعيت ذخائر آبی در سد اميرکبير ۱۸۲ ميليون، سد لتيان ۷۰ ميليون، سد لار ۱۴۹ ميليون، سد طالقان ۲۴۶ ميليون و سد ماملو ۱۶۷ ميليون مترمکعب است.

مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: «ميزان بارندگی پايتخت از ابتدای سال آبی يعنی از اول مهرماه ۱۳۹۳ تاکنون بالغ بر ۲۶۶ ميلی‌متر بوده که در مقايسه با آمار دراز‌مدت ۴۶ ساله که نرمال آن ۳۳۰ ميلی‌متر است ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.»

این در حالی است که هوای تهران در هفته‌های اخیر تقریباً ۳۸ درجه بالای صفر بوده است که با پيش‌بينی هواشناسی در روزهای آتی به ۴۲ درجه خواهد رسید.

چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس ایران اعلام کرد که با گسترش خشکسالی، دو سوم این کشور به مناطق بیابانی تبدیل شده است.

بر پایه تازه‌ترین گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، از ابتدای سال آبی جاری در مهر ۱۳۹۳ تا پایان خرداد ۱۳۹۴ میزان بارندگی در کشور ۱۸ درصد کاهش داشته و وضعیت بارش در ۹ استان کشور هشداردهنده است.

میزان بارش در کل کشور از ابتدای مهرماه ۹۳ تا پایان خردادماه ۱۸۸.۵ میلی‌متر بوده که این میزان در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۸ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • esi

    خالق هستی» به این شکل قهر خود را از ملتی آلوده به فساد روزافزون که او را از یاد برده و به «مذاکرات هسته ای» خود را سرگرم کرده و به فسق و فجور روزگار میگذراند نشان میدهد! حالا هی در خیابان راه رفته و جیغ جیخ «مرگ بر» این و اون راه بیاندازیم تا از بی آبی مرگ بر خودمان نازل شود! .

  • Majid

    «خالق هستی» به این شکل قهر خود را از ملتی آلوده به فساد روزافزون که او را از یاد برده و به «مذاکرات هسته ای» خود را سرگرم کرده و به فسق و فجور روزگار میگذراند نشان میدهد! حالا هی در خیابان راه رفته و جیغ جیخ «مرگ بر» این و اون راه بیاندازیم تا از بی آبی مرگ بر خودمان  نازل شود!