ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه کیهان خواهان ممنوعیت بازیگری بهرام رادان شد

چهارشنبه دهم تیرماه، روزنامه کیهان خواستار ممنوع الکاری و حذف تصاویر بهرام رادان در برخی از اتوبان‌ها شد زیرا به گفته این روزنامه رادان از قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا دفاع کرده بود.

چهارشنبه دهم تیرماه، روزنامه کیهان خواستار ممنوع الکاری و حذف تصاویر بهرام رادان در برخی از اتوبان‌ها شد زیرا به گفته این روزنامه رادان از قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا دفاع کرده بود.

روزنامه کیهان خواستار ممنوع الکاری و ممنوع التصوری بهرام رادان شد.

کیهان در این رابطه نوشت بهرام رادان، «بازیگر تبعه کانادا به تازگی به استقبال از قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان در آمریکا رفته است. او نه تنها این اتفاق را "تاریخی" توصیف کرده، بلکه از آن به عنوان "شکسته شدن تابو" یاد کرده است.»

برخی وب‌سایت‌های داخلی، جمعه پنج تیرماه، نوشتند پس از اینکه دیوان عالی آمریکا ازدواج همجنس‌گرایان را در تمام ایالت‌های این کشور قانونی اعلام کرد، بهرام رادان در صفحه توئیتر خود این قانون را اقدامی تاریخی خواند و باراک اوباما را با آبراهام لینکلن هم‌طراز قرار داد. آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا بود. او با برده‌داری مبارزه کرد و در نهایت به تاریخ برده‌داری در آمریکا خاتمه داد.

بنا به این گزارش‌ها، رادان پس از آنکه با واکنش منفی برخی از کاربران شبکه اجتماعی مواجه شد، مطلب خود را حذف کرد و سپس متنی را در پاسخ نوشت.

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) متن منتسب به رادان را منتشر کرد که در آن نوشته بود: «فقط اشاره به "تاریخى بودن" تصویب این قانون شده بود و به هیچ وجه کلامى از تأیید و حمایت در آن نبود.  پرواضح است که چنین رفتارهایى در قانون، عرف و شرع ما محکوم است، لذا حرکت غیرمسئولانه برخى سایت‌ها در بد تیتر کردن، به خودانگاشتن و بزرگنمایى این مسئله، تنها آب به آسیاب دشمن ریختن بود و نیت من فقط کنجکاوى از پس پرده ماجرا و دلایل این اقدام بود نه تأیید و حمایت از آن.»

واکنش روزنامه کیهان به پاسخ رادان مثبت نبود. کیهان نوشت، رادان در یادداشت خود نه تنها نسبت به حمایت از اوباما و تصویب قانون ازدواج «همجنس‌بازان» عذرخواهی نکرد، بلکه به رسانه‌ها بابت انتشار نظرش حمله کرد.

همچنین کیهان نوشت حواشی موضع‌گیری بهرام رادان درباره قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا سبب شده  که او روز گذشته، سه‌شنبه، نهم تیرماه به وزارت ارشاد احضار شود.

با این‌حال، هنوز روشن نیست که این خبر کیهان مبنی بر احضار بهرام رادان تا چه حد صحت دارد.

روز ۲۶ ژوئن / پنج تیر ماه، دیوان عالی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که همجنس‌گرایان بنا به قانون اساسی این کشور از حق برابری قانونی برخوردارند و ممنوع اعلام کردن ازدواج همجنس‌گرایان در هر ایالتی که چنین کند، غیرقانونی است. به این ترتیب زوج‌های همجنس‌گرا در سراسر آمریکا اکنون حق ازدواج دارند.

حمایت دولت اوباما در تصویب این قانون انکارناپذیر است، چرا که در دولت‌های پیشین چندین بار تصویب این قانون در ایالات مختلف توسط  قضات دیوان عالی آمریکا رد شده بود.

باراک اوباما نیز خوشحالی خود را از تصمیم دیوان عالی ابزار کرد و به خبرنگاران گفت: «هنگامی که همه آمریکایی برابر باشند، همه ما آزاد هستیم».

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    صرف نظر از اینکه اظهار نظر شخصی ایشان چه بوده باید به حال احوال مملکت گریست که امسال شریعتمداری و حدادیان ها مردم رو محاکمه میکنند و برایشان حکم صادر میکنند - هیچ کس حق صحبت کردن نداره و فقط باید تایید کرد.

  • ب

    امیدوارم یه روز هیچکی به دلیل ابراز عقیده بازخواست نشه

  • افشین

    بهرام جان تو دردسر افتادی !!! خو چی می شد در مورد یه چی دیگه توییت میکردی برار !؟ بعد این عکسای خوشگلت که هر روز مثه سیخ تو همه اتوبانای تهران میره تو چش بعضیا ...دیگه طرفداری از حقوق هم‌جنسبازا خداییش گولاخ بازی بود !!! ببخشیدا من چاکرتم هستم ...ولی خواهشا تو دیگه پا تو جا پای گل شیفته خانوم نذار !!!