ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمايندگان مجلس با بابک زنجانی در زندان ديدار می‌کنند

شماری از نمايندگان مجلس قصد دارند مرداد امسال به زندان اوين بروند و با بابک زنجانی ديدار کنند.

شماری از نمايندگان مجلس قصد دارند مرداد امسال به زندان اوين بروند و با بابک زنجانی ديدار کنند.

به گزارش روزنامه ايران، حسين دهدشتی، عضو کميته پيگيری پرونده بابک زنجانی گفته که نمايندگان می‌خواهند مطمئن شوند که زنجانی در زندان اوين است.

خرداد امسال ۴۰ نماينده مجلس ايران در نامه‌ای به قوه قضائيه خواهان ديدار با بابک زنجانی در زندان اوين شده بودند.

بابک زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ ميليارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲بازداشت شد.

دهدشتی می‌گويد شايعه‌هايی به گوش می‌رسد که بابک زنجانی در زندان نيست اما البته از کانال‌های ديگر خبر داريم که بابک زنجانی در زندان است و حالا با اين ديدار مطمئن‌تر خواهيم شد.

او از اينکه اطلاعاتی در مورد روند رسيدگی و بررسی پرونده زنجانی در اختيار مجلس نيست، ابراز تأسف کرده است.

به گفته اين نماينده مجلس، همه مسئولان و نهادهای مرتبط با اين پرونده بايد با همديگر همکاری کنند تا هر چه زودتر اموال زنجانی شناسايی و به داخل کشور برگردد چون هر چه زمان بگذرد احتمال «گم و گور» شدن آن اموال بيشتر می‌شود.

گروه «سورينت» به مديريت زنجانی شامل ۶۵ شرکت در ايران، ترکيه، امارات‌متحده‌عربی، مالزی و تاجيکستان بود و صنايعی از قبيل لوازم آرايشی، غذا، نفت و هواپيمايی را در بر می‌گرفت.

آن‌گونه که دهدشتی می‌گويد بابک زنجانی در ابتدا و در جلسات کميسيون انرژی مجلس اعلام آمادگی کرده بود بدهی خود را برگرداند اما می‌گفت به خاطر تحريم‌ها نمی‌تواند اموالش را به داخل منتقل کند.

بيژن زنگنه، وزير نفت سال گذشته اعلام کرد که بابک زنجانی بيش از دو ميليارد دلار از محل صادرات نفت در دولت قبلی بدهکار است.

به گفته دهدشتی، اگر بابک زنجانی «همکاری» کند و بگويد که اموالش کجاست، مسئولان می‌توانستند شيوه‌های انتقال آن را پيدا کنند اما الان مشکل اينجاست که اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسايی نشده است.

سه روز پیش ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تحویل اموال بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد. او گفت: «اموال بابک زنجانی کفاف همه بدهی وی را نمی‌دهد، اما این اموال در ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی مطرح و کل آن شناسایی شده است و با کارشناسی به وزارت نفت تحویل داده شد.»

اميرعباس سلطانی، يک عضو ديگر پيگيری اين پرونده پيشتر گفته بود که بابک زنجانی يک «ويترين» است و توسط بعضی مراکز قدرت، تبديل به بابک زنجانی شده است.

او می‌گويد بايد دنبال آقايان و نهادهايی گشت که از بابک زنجانی حمايت کرده‌اند. نهادهايی که به گفته سلطانی «معمای پرونده بابک زنجانی هستند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    در زندان نبودن متهمان دانه درشت اقتصادی مسبوق به سابقه است و در زمان اختلاس صد و بیست و سه میلیاردی که فاضل خداداد بر اثر آن اعدام شد و برادر محسن رفیقدوست رئیس وقت بنیاد مستضعفان ، به زندان محکوم شد و وقتی تعدادی از نمایندگان وقت مجلس به صورت سرزده به زندان رفته و سراغ برادر رفیقدوست را گرفته بودند ، به آنان گفته بودند ایشان در زندان نیستند و مسئول خرید زندان شده اند . این است معنای واقعی عدالت اسلامی اسلام ناب محمد کذاب .