ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنسرن «بی‌پی» بالاترین غرامت در تاریخ آمریکا را پرداخت

بریتیش پترولیوم برای انفجار سکوی نفتی دیپ واتر هوریزون در ۵ سال پیش، ۷/ ۱۸میلیارد دلار خسارت به دولت آمریکا می‌پردازد. بالاترین رقم غرامت در تاریخ آمریکا در اقساط ۱۸ ساله.

بریتیش پترولیوم برای انفجار سکوی نفتی دیپ واتر هوریزون در پنج سال پیش، ۷/ ۱۸میلیارد دلار خسارت به دولت امریکا می‌پردازد. بالاترین رقم غرامت در تاریخ آمریکا در اقساط ۱۸ ساله.

دستگاه قضایی آمریکا، کنسرن نفتی بی‌پی را به خاطر پیامدهای ناشی از انفجار در سکوی دیپ وات هوریزون در خلیج مکزیک، به پرداخت ۷/ ۱۸میلیارد دلار غرامت محکوم کرد. این مقدار خسارت به دولت آمریکا و پنج ایالت الاباماـ، فلوریدا‌، لوییزیانا، می‌سی‌سی‌پی و تگزاس و حدود ۴۰۰ اداره و مرکز تقسیم خواهد شد. قرار شده این مبلغ ظرف ۱۸ سال و در اقساط مختلف به دست گیرندگان برسد.

۵/۵میلیارد دلار از مبلغ یاد شده جریمه مدنی، ۱/ ۷میلیارد دلار برای خسارات وارده به محیط زیست و ۹/ ۴میلیارد دلار دیگر برای غرامت‌های اقتصادی منطقه است. یک میلیارد دلار باقیمانده قرار است صرف مخارج ادارات محلی شود.

وکلای «بی‌پی» گفته‌اند که در پنج سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار برای هزینه‌های این انفجار پرداخت کرده‌اند اما این توافق را نتیجه مناسبی برای مذاکرات چند ساله خود با دولت آمریکا می‌دانند.

وزیر دادگستری ‌آمریکا با ابراز خوشنودی از پایان یافتن رسیدگی‌ها، مبلغ غرامت را بزرگترین قرارداد پرداخت خسارت در تاریخ ‌امریکا خواند.

توافق «بی‌پی» با شاکیان، یک راه میانی برای پیشگیری از به جریان افتادن پرونده‌ دیگری بود که یک قاضی ایالتی قصد گشودن آن را داشت. مدیرعامل بریتیش پترولیوم گفته که این توافق واقع بینانه است و همه طرفین شکایت را راضی می‌کند. با اعلام نتیجه این توافق، بهای سهام بی‌پی در لندن ۴/۶درصد افزایش یافت.

برییش پترولیوم باید پیش از همه به کسانی غرامت بدهد که در عرصه خدمات عمومی کار می‌کردند و اموال و سرمایه‌شان در اثر انفجار ‌دستخوش زیان شد. بی پی در سال ۲۰۱۰ نیز قبول کرده بود که به حدود ۱۰۰هزار شاکی خصوصی مبلغی معادل ۸/ ۷میلیارد دلار غرامت بدهد اما بسیاری دیگر از صاحبکاران و شاکیان خصوصی وارد این توافق نشدند و هدف دریافت خسارت‌های بیشتر را دنبال کردند.

با ‌آلودگی وسیع کرانه‌های این ایالات، عده کثیری از مردمی که معیشت‌‌شان از طریق ماهیگیری، هتل‌داری‌‌، رستوران و گردشگری تأمین می‌شد، کسب و کار خود را از دست دادند.

در انفجار چاه نفتی دیپ واتر هوریزون در خلیج مکزیک در ۲۰ اوریل سال ۲۰۱۰، ۱۱ کارگر جان خود را از دست دادند. ۴۷۳ میلیون لیتر نفت خام وارد آب‌‌های سواحل اطراف شد.

انفجار سکوی «دیپ واتر هوریزون» بزرگترین فاجعه زیست‌محیطی آمریکا محسوب می‌شود. ۸۷ روز طول کشید تا محل نشت ترمیم و مسدود شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.