ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییر در سیاست‌ها یا نمایش در مقابل ناظر بین‌المللی؟

زنان خبرنگار به دیدن مسابقه ایران و روسیه دعوت شدند

فدراسیون والیبال ایران از زنان خبرنگار دعوت کرده که جمعه ۱۲ تیر ماه و شنبه سیزدهم تیر ماه، برای دیدن بازی‌‌های تیم‌های ملی ایران و روسیه به ورزشگاه آزادی بروند.

در حالی‌ که تنها دو بازی از مسابقه‌های لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ در ایران باقی مانده‌ است، فدراسیون والیبال ایران در تماس تلفنی با بخش هماهنگی خبرنگاران، از زنان خبرنگار دعوت کرده که امشب (جمعه ۱۲ تیر ماه) و همین‌طور فردا، شنبه سیزدهم تیر ماه، برای دیدن بازی‌های تیم‌های ملی ایران و روسیه به سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی بروند.

این در حالی‌ست که به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فابیو ازودو، ناظر بین‌المللی فدراسیون جهانی والیبال FIVB نیز در ایران حضور دارد و قرار است بر "شیوه توزیع برابر بلیت بین تماشاگران مرد و زن در مسابقه والیبال تیم‌های ایران و و روسیه" نظارت داشته باشد.

دور دوم بازی‌های لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ که در ایران برگزار می‌شود، با دو بازی دیگر میان تیم‌های ایران و روسیه خاتمه می‌یابد اما تاکنون اقدامی برای آزاد‌سازی ورود زنان به استادیوم والیبال و دیگر ورزش‌گاه‌ها صورت نگرفته است.

دعوت امروز زنان خبرنگار به ورزشگاه آزادی اما در حالی انجام می‌شود که دیروز (پنج‌شنبه یازدهم خرداد ماه) محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران، از احتمال از دست دادن میزبانی جام‌ جهانی در سال آینده به دلیل ادامه‌ ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌هاخبر داده بود. او گفته بود: «شک نکنید که این مساله تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت و حتی ممکن است سال آینده از میزبانی محروم شویم.»

ممانعت از حضور برابر و آزادانه‌ زنان در ورزشگاه‌ها در حالی ادامه دارد که شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، اوایل هفته‌ جاری گفته بود که دولت به دلیل «احترام به مراجع» از ادامه‌ پیگیری این خواسته‌ زنان صرفنظر کرده است.

مولاوردی پیش از آغاز این دور از بازی‌های والیبال لیگ جهانی در تهران، خبر داده بود که رفع این ممنوعیت تنها در انتظار امضای وزیر ورزش است.

در روزهای گذشته و همزمان با بازی‌های تیم ملی والیبال، کاربران اینترنتی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به این ممنوعیت علیه زنان اعتراض کرده‌اند. به دنبال اظهارات مولاوردی نیز موضوع «احترام به مراجع» به بحث و اظهارنظرهای بسیاری در این خصوص منجر شد.

بیشتر بخوانید: دولت عقب نشست

به این ترتیب این نگرانی مطرح است که آیا حضور نمایشی زنان در دو بازی پیش روی امشب و فردا شب تیم ملی والیبال ایران، ممکن است باعث رفع تهدیدهای بین‌المللی و در عین حال ممنوعیت مجدد ورود زنان به ورزشگاه‌ها شود؟

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم امروز (جمعه ۱۲ تیر ماه)، در گزارشی به این موضوع پرداخته است که مقامات ایرانی باید به دلیل ادامه‌ این ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌ها، «مجازات» شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هرمز

    این مراجع تقلید که با مخالفت با ورود زنان به ورزشگاه ازادی ژست غیرتمندی به خود گرفته اند باید بدانند با ورود تعدادی زن و دختر به ورزشگاه ازادی اتفاق خاصی نمی افتد ولی با هزینه کردن پول مردم ایران در کشورهای دیگر توسط همفکر و نماینده انها (خامنه ای) و ادامه دشمنی کور با اسرائیل که هزینه های زیادی مانند تحریم برای مردم ایران داشته مردم ایران روز به روز فقیر تر می شوند و ملتی هم که فقیر میشود زنان و دخترانش در کشورهای دیگر به تن فروشی می پردازد مانند بسیاری از زنان و دختران ایرانی که به خاطر فقر در امارات و مالزی و کراچی پاکستان به تن فروشی مشغولند پس این مراجع تقلید اگر واقعا غیرت دارند تفکر اخوندی خود را اصلاح کنند که مبتنیست بر هزینه کردن پول مردم ایران در کشورهای دیگر مانند فلسطین لبنان سوریه کشورهای افریقایی

  • نادون

    شما نگران نباش محرومیت ما صد در صد است مسئول فداسیون که خر نیست

  • حمید

    در استبداد سیاه ولایت مطلقه فقیه! بر روی زنان اسید میپاشند! در تصمیمگیری برای ادارهٔ امور خود از پوشیدن لباس‌, ازدواج‌, تحصیل‌, بچه دار شدن‌, شغل و حرفه و تصمیم گیری برای سرنوشت کشور محرومند! البته که رفتن و دیدن مسابقات یک حق طبیعی است اما بقیه حقوق را فراموش نکنیم که آن حقوق انسانیت را تعریف میکنند! شاد باشید. حمید