ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه مواضع شورشیان اسلامگرا در حلب را بمباران کرد

در پاسخ به یورش اسلامگرایان به شهر حلب در شمال سوریه، روز جمعه ۳ ژوئيه / ۱۲ تير نیروهای دولتی سوریه مواضع این گروه‌ها را در این شهر و اطراف آن هدف بمباران‌های خود قرار دادند.

در پاسخ به یورش اسلامگرایان به شهر حلب در شمال سوریه، روز جمعه ۳ ژوئيه / ۱۲ تير نیروهای دولتی سوریه مواضع این گروه‌ها را در این شهر و اطراف آن هدف بمباران‌های خود قرار دادند.

حلب پیش از آغاز جنگ قطب اقتصادی سوریه بود. اکنون ویرانه‌ای از آن باقی مانده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز جمعه اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش سوریه به‌طور مداوم مواضعی را که در حلب توسط شورشیان تسخیر شده بود بمباران کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی سوریه از پیشروی این ارتش و عقب‌نشینی شورشیان نوشته و گفته است تلفات سنگینی به نیروهای اسلامگرا وارد شده است.

جنگجویان «جبهه النصره»، شاخه القاعده در سوریه به‌همراه گروه‌های مختلف اسلامگرا، در ساعات نخست روز جمعه یورش جدیدی را برای تصرف بخش غربی حلب که در دست رژیم سوریه است، آغاز کردند.

نبرد برای کنترل این شهر بزرگ در شمال سوریه که پیش از آغاز جنگ قطب اقتصادی این کشور بود، از تابستان سال ۲۰۱۲ شروع شد و در طول این مدت شدت گرفت.

از آن‌جا که نیروهای دولتی سوریه چندین بار تلاش کردند حلب را از تصرف شورشیان خارج کنند اما هر بار شکست خوردند، از جمله در ماه فوریه سال جاری میلادی، شورشیان بر حملات خود به مناطقی که در دست نیروهای دولتی است از آغاز ماه آوریل شدت بخشیدند و در روزهای اخیر پیشروی کردند.

همزمان با شدت درگیری‌ها در این منطقه دولت ترکیه نیروهای خود در مرز سوریه را بیشتر کرد. با این حال احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفته است دخالت فوری در خاک سوریه را مد نظر ندارد.

اگر حلب به‌طور کامل به تصرف شورشیان در آید، رژیم اسد ضربه مهلکی خواهد خورد و نفوذ دولت که هنوز از دمشق تا مدیترانه امتداد دارد، ریزش جدی می‌کند. در حال حاضر غرب سوریه در کنترل دولت اسد قرار دارد و سایر نقاط بین گروه‌های مختلف شبه‌نظامی تقسیم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    جب بوش گفته است: « در حالی که همه در انتظار جزييات تازه ترين امتياز دولت اوباما به ايران هستند، بايد خطر مهلکی را بياد آورد که از تهاجم غير اتمی ايران، متوجه خاورميانه شده است؛ از اينرو بدون يک استراتژی فراگير جهت مقابله با خطرهای همه جانبه دولت ايران عليه منافع آمريکا، توافق در شرف تکميل هسته ای احتمالا تنها مزايای کوتاه مدتی را برای آقای اوباما ببار خواهد آورد و برای امنيت ديرپای آمريکا سودی نخواهد داشت». در ادامه مقاله آمده است که « حکومت ايران، بر بی ثباتی و تنش های تعصب آلود فرقه ای در خاورميانه دامن می زند، بنابراين، پندار و توهمی باطل خواهد بود اگر مانند رييس حمهوری آمريکا چنين تصور شود که تهران می تواند در منطقه، نيرويی برای ثبات باشد». در شرح اين اتهام ها، آقای بوش به پشتيبانی های مالی و تسليحاتی و حمايت يگانهای جنگی جمهوری اسلامی از حکومت بشار اسد در سوريه و نيز کمک به شبه نظاميان در عراق اشاره کرده و گفته است که اين اقدامات به گسترش تنشهای فرقه ای دامن زده و سنی مذهبان را به سوی گروه حکومت اسلامی، موسوم به داعش رانده است. جب بوش که پيش از اين هم بارها سياست خارجی دولت دمکرات آقای اوباما را مورد حمله قرار داده، اضافه کرده که: «سياست های مشترک باراک اوباما، هيلاری کلينتون و جان کری شکست خورده چرا که گفتگو از موضع ضعف با يک استراتژی ناکارآ، موجب جلوگيری دولت ايران از گسترش توانايی های توليد سلاح هسته ای نخواهد شد». در پايان اين مقاله جب بوش گفته است: « اگر ميراث اوباما، کلينتون و کری در عرصه سياست خارجی اين است، برای رييس جمهوری آينده آمريکا، ميراثی خطرناک خواهد بود». در اردوی جمهوريخواهان آمريکا، اين تنها جب بوش نيست که چگونگی گفتگوهای اتمی با ايران را مورد انتقاد قرار داده، تمامی مدعيان مقام رياست جمهوری در اين حزب، هريک بنوبه خود، باراک اوباما و همکارانش را مورد سرزنش قرار می دهند؛ از جمله می توان به شخصيت های مانند ، سناتورها ليندسی گراهام، رند پل، تد کروز، مارکو روبيو و اسکات واکر فرماندار ايالت ويسکانسن اشاره کرد که همه وارد رقابت های انتخابات رياست جمهوری سال آينده آمريکا شده اند

  • saleem

    منابع العربیه از کشته شدن 5 تن از کارشناسان ایرانی و شماری از کادرهای فنی در بمباران هوایی یک کارخانه موشک سازی واقع در منطقه ساقین در استان صعده در شمال یمن توسط جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری سعودی خبر دادند.!

  • saleem

    بن بست در وین.  تحریک تروریستها در امریکا برای ایجاد نا امنی  و  مصر تا موشک به اسراییل پرت کنند!