ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۳۶۲ هزار ايرانی بر اثر تصادفات در ۱۷ سال گذشته

اسدالله جولايی، مدير عامل ستاد ديه خبر داده که در ۱۷ سال گذشته ۳۶۲ هزار و ۷۸۶ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ايران جان خود را از دست داده‌اند.

اسدالله جولايی، مدير عامل ستاد ديه خبر داده که در ۱۷ سال گذشته ۳۶۲ هزار و ۷۸۶ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ايران جان خود را از دست داده‌اند.

عکس از آرشیو

جولايی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اين آمار را نگران‌کننده دانسته است.

مدير عامل ستاد ديه همچنین به آمار ايرانيانی که در ۵۲ سال گذشته «شهيد» شده‌اند، اشاره کرده و آمار تصادفات را در مقايسه با شمار «شهدا» تأمل‌برانگيز دانسته است. جولايی گفته که از سال ۱۳۴۲ تاکنون ۳۴۰ هزار ايرانی «شهيد» شده‌اند.

به گفته او، در ۳۰ سال گذشته سالانه به طور متوسط ۲۱ هزار و ۳۴۰ نفر از ايرانيان در تصادفات جان خود را از دست داده‌ اند.

تصادف جاده‌ای و شهری يکی از سه دليل عمده مرگ‌ومير در ايران است. ايران، يکی از کشورهايی است که بالاترين شمار کشتگان جاده‌ای را دارد.

از ميزان کل تصادف‌های کشور، ۷۲ درصد در جاده‌های برون‌شهری و روستايی و ۲۸ درصد مربوط به تصادفات درون‌شهری است. در سه ماه نخست امسال نيز ۱۶۵۱ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

جولايی همچنین گفته که در سال ۱۳۸۲ حدود ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر به دليل حوادث رانندگی در زندان بوده‌اند اما پس از تصويب قانون بيمه شخص ثالث، شمار زندانيان حوادث رانندگی به حداکثر يک هزار نفر رسيده است.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه‌خيز در جاده‌ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترين عوامل تصادف جاده‌ای در ايران به شمار می‌آيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.