ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۵۰ هزار نفر در ايران به دليل حوادث کارگاهی در زندان هستند

علی‌اکبر يساقی، نايب رئيس هيأت مديره ستاد ديه و مستشار ديوان عالی کشور می‌گويد که ۳۵۰ هزار نفر در ايران به دليل حوادث کارگاهی در زندان هستند.

علی‌اکبر يساقی، نايب رئيس هيأت مديره ستاد ديه و مستشار ديوان عالی کشور می‌گويد که ۳۵۰ هزار نفر در ايران به دليل حوادث کارگاهی در زندان هستند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، يساقی گفته که اين تعداد به دليل حوادث کارگاهی ناشی از «بی‌احتياطی، بی‌مبالاتی و عدم رعايت نظامات دولتی» در زندان هستند.

روزانه ده‌ها حادثه در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و محيط‌های کاری مختلف ايران رخ می‌دهد و منجر به از کارافتادگی، نقص عضو، بيماری‌های طولانی‌مدت و حتی از دست رفتن جان کارگران می‌شود.

کوتاهی برخی از سازمان‌ها و نهادهای مسئول در نظارت کامل و دقيق کارگاه‌ها، وجود مشکلات مالی در کارگاه‌ها و مراکز توليدی، فعاليت برخی کارگاه‌های پنهانی دور از چشم مجريان قانون، بی‌اطلاعی کارگران در مورد مخاطرات محيط کار وهمچنين سهل‌انگاری برخی از کارگران در استفاده از وسايل بهداشت کار از ديگر عوامل مهم در بروز حوادث هنگام کار در ايران به شمار می‌رود.

افزون بر اين ۳۵۰ هزار نفر، ۴۵۰ هزار نفر ديگر نيز به دليل «تصادفات رانندگی، بدهکاری مهريه و جرايم غيرعمد مالی» در زندان هستند.

استان‌های فارس، مازندران، قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران بيشترين آمار زندانيان مرتبط با مهريه و استان‌های اصفهان، فارس، کرمانشاه و اردبيل بيشترين ميزان زندانيان جرائم مالی غيرعمد و غير کلاهبرداری را دارند.

مستشار ديوان عالی کشور بدهی هشت هزار نفر از زندانيان جرايم غيرعمد را بيش از ۸۰۰ ميليارد تومان اعلام کرده است.

به گفته يساقی، سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ زندانی جرايم غيرعمد که بيش از ۴۰۰ ميليارد تومان بدهی داشتند با کمک ستاد ديه از زندان آزاد شدند.

او می‌گويد که از آغاز فعاليت ستاد ديه کشور در ۲۵ سال گذشته تاکنون ۸۵ هزار زندانی جرايم غيرعمد در کشور از زندان آزاد شده‌اند.

ستاد ديه در سال ۱۳۶۹ تشکيل شده است. اين ستاد سالانه به طور ميانگين ۱۲۵ ميليارد تومان کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    جناب یساقی در زمان اعلام این آمارها احتمالن در شرایط عادی تشریف نداشته اند. کل آمار زندان ایران 250 هزار نفر است . ایشان تنها دو قلم از زندانی های کشور را اینگونه اعلام کرده اند: ....افزون بر این ۳۵۰ هزار نفر، ۴۵۰ هزار نفر دیگر نیز به دلیل «تصادفات رانندگی، بدهکاری مهریه و جرایم غیرعمد مالی» در زندان هستند..... لابد از نظر ایشان 3 میلیون نفر هم در خصوص جرایم مربوط با مواد مخدر در زندان هستند. !!!!!!!!!