ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمزمه‌هایی درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای

درحالی که مقامات آمريکايی نسبت به انجام مذاکراتهسته‌ای تا فردا، سه‌شنبه ۷ ژوئيه / ۱۶ تير تأکيد دارند، رسانه‌های ایران به نقل از دو مقام ایرانی از احتمال ادامه مذاکرات نوشته‌اند.

در حالی که مقامات آمريکايی نسبت به انجام مذاکرات هسته‌ای تا فردا، سه‌شنبه ۷ ژوئيه / ۱۶ تير تأکيد دارند، رسانه‌های ایران به نقل از دو مقام ایرانی از احتمال ادامه مذاکرات نوشته‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد دريايی يکی از مقامات وزارت خارجه ایران که همراه با تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای در وین است در صفحه توئيتر خود نوشته است: «ما به مذاکرات حتی بعد از ۹ ژوئیه / ۱۸ تير ادامه می‌دهيم.»

سه‌شنبه ۳۰ ژوئن / ۹ تیرماه مهلت نهایی برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵، شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، اعلام شده بود اما با توافق طرفین مذاکرات به مدت یک هفته تا فردا سه‌شنبه ۷ ژوئیه / ۱۶ تیرماه، تمدید شد.

همچنين ایسنا نوشته که دوشنبه شب يک ديپلمات ايرانی به خبرنگاران گفته است که مذاکرات به احتمال قوی تا چهارشنبه شب يا بامداد پنجشنبه ادامه می‌يابد.

دولت آمریکا تا پنج‌شنبه ۹ ژوئیه / ۱۸ تير فرصت دارد گزارش مذاکرات هسته‌ای را به کنگره این کشور ارائه دهد به همین خاطر هیأت نمایندگی ایالات متحده می‌خواهد تا مهلت تعیین‌شده روز سه‌شنبه مذاکرات به نتیجه برسد.

با این حال روز یکشنبه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد چنان‌چه ایران «سرسختی مطلق» نشان دهد، همان‌گونه که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، ایالات متحده مذاکرات را ترک خواهد کرد.

هم جان کری و هم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دو روز اخیر گفته‌اند هنوز مسائل مورد اختلاف حل نشده است.

ظریف یکشنبه شب در وین گفت: «نتیجه [مذاکرات] هنوز معلوم نیست.» او از مردم خواست دعا کنند تا آن‌چه صلاح است «مقدر شود».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.