ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست راست واروفاکیس وزیر دارایی یونان شد

در پی استعفای یانیس واروفکیس، وزیر دارایی یونان، اوکلیدس ساکالوتوس، معاون وزیر امور خارجه این کشور، جایگزین او شد.

در پی استعفای یانیس واروفکیس، وزیر دارایی یونان، اوکلیدس ساکالوتوس، معاون وزیر امور خارجه این کشور، جایگزین او شد.

اوکلیدس ساکالوتوس، وزیر دارایی جدید یونان

ظهر دوشنبه ۶ ژوئيه / ۱۵ تير یانیس واروفکیس هنگامی که وزارت دارایی را ترک می‌کرد اظهار امیدواری کرد که «اوکلید» به جای او سکان این وزارتخانه را در دست بگیرد.

بعد از ظهر دوشنبه اوکلیدس ساکالوتوس، استاد اقتصاد به عنوان وزیر دارایی جدید انتخاب شد، و باید در همین روز سوگند یاد کند.

ساعاتی پیش از آن واروفاکیس همه را با استعفای خود شگفت‌زده کرد. او دلیل کناره‌گیری خود را مخالفت گروه اروپا با حضورش در مذاکرات خواند و ابراز امیدواری کرد که نخست‌وزیر یونان با این استعفا بتواند با وام‌دهندگان به توافق برسد.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان استعفای واروفاکیس را «بالقوه مفید» خواند و به همین دلیل واروفاکیس وزارت دارایی را ترک کرد.

جانشین واروفاکیس با چالش‌های پیش روی یونان به خوبی آشناست. او با درخواست سیپراس در مذاکرات گذشته با وام‌دهندگان در کنار واروفاکیس نقش هماهنگ‌کننده را داشت. ساکالوتوس نسبت به وزیر دارایی پیشین چهره‌ای خوددارتر دارد. انتصاب او به‌عنوان امتیازی به گروه یورو ارزیابی می‌شود.

به نظر می‌رسد اوکلیدس ساکالوتوس ۵۵ ساله با اروپا رابطه نزدیک‌تری دارد. او در روتردام هلند متولد شده و در اکسفورد تحصیل کرده است. همسر او اسکاتلندی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.