ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلودگی هوای سيستان و بلوچستان به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

صبح سه‌شنبه ۱۶ تیرماه غلظت ذرات معلق در هوای استان سيستان و بلوچستان يک هزار و ۵۷۷ ميکروگرم بر مترمکعب گزارش شده که بيش از ۱۰ برابر حد مجاز و سه برابر حد بحران است.

صبح سه‌شنبه ۱۶ تیرماه غلظت ذرات معلق در هوای استان سيستان و بلوچستان يک هزار و ۵۷۷ ميکروگرم بر مترمکعب گزارش شده که بيش از ۱۰ برابر حد مجاز و سه برابر حد بحران است.

علی ملاشاهی، کارشناس هواشناسی سيستان و بلوچستان ضمن اعلام این خبر به مردم این استان توصيه کرد که با توجه به افزايش سطح آلودگی هوا و توفان گرد و خاک از رفت و آمد غيرضروری در خيابان‌ها خودداری کرده و درصورت تردد حتماً از ماسک استفاده کنند.

حداکثر سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان به ۹۰ کيلومتر بر ساعت رسيده که شعاع ديد افقی را در ايستگاه زابل و زهک به ۴۰۰ متر کاهش داده است.

سه روز پیش غلظت ذرات معلق در استان سیستان و بلوچستان شش برابر حد مجاز اعلام شده بود.

مقدار ريزگردها در هوای هر شهر تا ۱۰۰ ميکروگرم بر مترمکعب طبيعی است از ۱۰۰ تا ۲۵۰ ميکروگرم شرايط هشدار و از اين مقدار تا ۳۵۰ ميکروگرم بر مترمکعب در وضع اضطرار و از اين ميزان بيشتر هوا در وضع بحران قرار می‌گيرد.

روز دوشنبه ستاد بحران استان به سبب وزش باد شديد همراه با گرد و خاک که غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان‌های زابل و زهک را به هزار و ۴۷ ميکروگرم رسانده بود، ادارات اين دو شهرستان را برای دومین روز متوالی تعطيل کرد.

به‌گفته علی ملاشاهی بعد از ظهر روز سه‌شنبه شدت توفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان کاهش می ‌یابد و بار دیگر در ساعات اوليه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه وزش باد شديد همراه با گرد و خاک در منطقه پيش‌بينی می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش اعلام کرد که تنفس هوای آلوده به ذرات معلق و ریزگردها احتمال ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهد. شماری از رسانه‌ها مرگ شهروندان بر اثر هجوم ریزگردها را «مرگ خاموش» نامیده‌‌اند.

چندی پیش معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران گفته بود که هیچ مسئولی نمی‌تواند قول برطرف شدن مشکل ذرات معلق را بدهد و بهتر است مردم با این مشکل کنار بیایند.

بحران ریزگردها چند سالی است که جنوب ایران را فرا گرفته و در حال گسترش است، با این حال هنوز مقامات راه حلی برای پیشگیری از این بحران یافت نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.